Skip to Content


پیشرفت جامعه در گرو بیداری دانشجویان است


شهید بهشتی در جایی می فرمایند: «دانشجو مؤذن است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»؛ پس لازم است دانشجویان بیدار و آگاهی لازم را داشته باشند تا جامعه از پیشرفت باز نماند.

یزدبانو؛ شانزدهم آذرماه هرسال یادآور روز دانشجو و روز ایستادگی و مقاومت در برابر استبداد است. همواره دانشجویان به عنوان قشر تحصیل کرده و آگاه در جامعه تأثیرگذار بوده‌اند. به بهانه 16 آذر روز ایستادگی و مقاومت دانشجویی در برابر استبداد خبرنگار یزدبانو با یکی از دانشجویان فعال مصاحبه‌ای انجام داده است که در ادامه می خوانید:  

•  خودتان را معرفی بفرمایید.

هانیه بهار جوشقانی هستم. 20سال سن دارم و در رشته ژنتیک دانشگاه علم و هنر مشغول به تحصیل هستم.

•  تعریف شما از «دانشجو» و بعد از آن از «دانشجوی نخبه» چیست؟

به نظرمن دانشجوی واقعی در کشور ما کسی است که با آگاهی و بیداری تمام تلاش خود را برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی به کار می‌گیرد.

حضرت امام خامنه‌ای تعریف جامعی را از دانشجوی نخبه ارائه داده اند: « نخبگان جوان کشور، طراحان و مهندسان پیشرفت آینده‌ی کشورهستند».

از نظر من فرد همین که وارد دانشگاه شد خواه‌ناخواه تبدیل به یک دانشجوی نخبه می شود چرا که نخبه کسی است که آینده کشور را طراحی می‌کند. مگر وظیفه دانشجو غیر از این است؟

•  از فعالیت‌هایتان بگویید.

از لحاظ علمی سعی دارم تحقیقاتی را در حوزه‌های مختلف علم ژنتیک انجام دهم؛ اخیرا هم تحقیقی در مورد «نظریه داروین و نظر اسلام در مورد آن» دارم.

همچنین به دلیل علاقه فراوانی که به سیاست دارم در این حوزه نیز فعالیت کرده و سعی می‌کنم با ارائه یادداشت‌ها و مقالات مختلف در مورد وقایع روز اثرگذاری لازم را داشته باشم.

دانشجوی بسیجی‌ام و هر روز اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف را رصد می کنم. به اتفاق دیگر دوستان بسیجی با تمام وجود سعی می‌کنیم در مقابل دشمنان نظام موضع بگیریم.

•  از دانشجوی فعال و نخبه بودن چه حسی دارید؟

اینکه گاهی احساس می‌کنم در جامعه اثرگذار بوده‌ام، و در راه امام زمان(عج) و همچنین در راه انقلاب قدمی هرچند کوچک برداشته ام، احساس وصف ناشدنی دارم.

•  چه عواملی را باعث موفقیت خود می‌دانید؟

در همه زمینه‌ها به خداوند متعال، ائمه اطهار به ویژه حضرت زهرا(س) و شهدا توسل جسته‌ام.

خانواده‌ام همیشه سعی داشته‌اند، زمینه و شرایط پیشرفت را برایم فراهم کنند که از آنها تشکر می‌کنم.

اساتید زیادی در زندگی به من کمک کرده‌اند که از آنها نیز کمال تشکر را دارم.

•  به نظر شما دانشجوی امروز باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

شهید بهشتی در جایی می‌فرمایند: «دانشجو مؤذن است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»؛ پس لازم است دانشجویان بیداری و آگاهی لازم را داشته باشند تا جامعه از پیشرفت باز نماند.

شاید یکی از دلایلی که رژیم پهلوی سرنگون شد، بیداری دانشجویان آن زمان بود.

•  توصیه شما به دانشجویان چیست؟

به عنوان کسی که در بدنه قشر دانشجو هستم، به همه دانشجویان پیشنهاد می‌دهم که علاوه بر تلاش در راه پیشرفت جامعه، نسبت به وقایع جهان مطلع بوده و و در مواقع لزوم عکس العمل مناسب را از خود بروز دهند.

از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، سپاسگزارم.

انتهای پیام/ش

 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری