Skip to Content

حجت الاسلام سلیمی:

۱۶ آذر اولین آزمون فرهادی برای ایستادگی در برابر جریانات تندرو است


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقاومت وزیر علوم در برابر تندروی‌ها یک نقطه عطف در طول مدیریت وی خواهد بود، گفت: ۱۶ آذر آزمونی برای فرهادی در جهت ایستادگی در برابر جریانات تندرو است.

به گزارش یزدبانو به نقل ازیزدرسا ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه روز 16 آذر امسال آزمون خوبی برای بیان دیدگاه‌ها و مواضع وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری است، گفت: با توجه به سوابق و تجربه فرهادی در سمت‌های مختلف به‌خصوص یک دوره وزارت فرهنگ و آموزش عالی، قطعاً به‌خوبی می‌تواند مواضع شفافی در مقابل جریانات مختلف گرفته و پاسخی به گروه‌های تندرو و جریاناتی که می‌خواهند فضای دانشگاه‌ها را سیاست زده کنند، بدهد.


وی با بیان "روز 16 آذر نماد استکبارستیزی دانشجویان مسلمان انقلابی ماست" افزود: 16 آذر نقطه اوج در مبارزات دانشجویی دانشجویان ما در مقابله با نظام سلطه و قدرت‌های پوشالی است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه 16 آذر یک نه بزرگ به کسانی بود که می‌خواستند ایران را مستعمره خودشان کنند، تصریح کرد: در این هنگام اتفاقاً یک قشر فرهیخته دانشجو که آرمان‌خواه هم هست، با همان روحیه آرمان‌خواهی و عدم تعلق به احزاب، گروهک‌ها و جناح‌ها به میدان آمد و نشان داد که می‌توان با یک اراده محکم در مقابل قدرت‌های توخالی ایستاد، بنابراین، این امکان، ظرفیت و موقعیت خوبی برای وزیر علوم ایجاد کرده تا با استفاده از آن در شکوفایی قشر دانشگاهی و دانشجویی کشور تلاش کند.


حجت‌الاسلام سلیمی همچنین در ادامه به خصوصیت 16 آذر امسال نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه وزیر علوم به‌تازگی از مجلس رأی اعتماد گرفته است، 16 آذر فضای مناسبی برای بیان عقاید و دیدگاه‌های وی برای مقابله با فضای سیاسی دانشگاه‌ها و همین‌طور ایجاد آرامش در محیط‌های دانشگاهی است.


وی در ادامه به اهمیت پاسداشت روز 16 آذر اشاره کرد و گفت: ما از این جهت 16 آذر را  پاس می‌داریم که این روز اوج مقابله با نظام سلطه است، به‌طوری که مظهر این مبارزه و مقابله نیز دانشگاه‌ها و دانشجویان بودند و امسال هم، مانند سال‌های گذشته، دانشجویان نشان خواهند داد که 16 آذر را پاس می‌دارند و در مقابل ترفندهایی که نظام سلطه‌گر علیه ما تدارک دیده، روشن‌گری خواهند کرد. امسال نیز دانشجویان نشان می‌دهند که کسانی که به‌دنبال آپارتاید هسته‌ای و با تحمیل سلطه‌ خودشان به‌دنبال انحصار‌ طلبی هستند، دانشگاه‌ها زنده و پویا بوده پیوسته از حقوق حقه ملت ما دفاع خواهد کرد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه 16 آذر فرصت و آزمون بزرگی برای وزیر علوم محسوب می‌شود، اظهار داشت: عده‌ای در سالیان اخیر به‌دنبال مصادره 16 آذر بودند؛ برخی از افراد و روشنفکران غرب‌زده که به بعضی از سازمان‌ها و نهادهای غربی وابستگی داشته و دارند و نیز بعضی تکنوکرات‌های وطنی با نفوذ بین بدنه دانشجویی، به‌دنبال استفاده از احساسات پاک دانشجویان و ایجاد انحراف در مبانی 16 آذر هستند.


حجت‌الاسلام سلیمی در ادامه تأکید کرد: امسال قطعاً دانشجویان ما با هوشیاری ویژه، اجازه نخواهند داد کسانی که به‌دنبال مصادره 16 آذر و روز دانشجو هستند به اقدامات‌شان ادامه داده در دانشگاه‌ها خودنمایی کنند.


وی ادامه داد: با درایت و تجربه‌ای که از فرهادی، وزیر علوم سراغ داریم، به‌طور قطع در کنترل نفوذی‌ها و کسانی که به‌دنبال اخلال در مراسم 16 آذر هستند، مقابله خواهد کرد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بنده معتقدم با توجه به سوابق خوبی که فرهادی داشته، به‌طور قطع در روز 16 آذر می‌تواند مقابل زیاده‌خواهی‌های گروه‌های فشار و تندروهایی که به‌دنبال مصادره جریان دانشجویی هستند، مقاومت کند. مقاومت فرهادی به‌طور قطع یک نقطه عطف در طول مدیریت وی خواهد بود و بر ادامه روند مدیریت وزارت علوم و نیز دانشگاه‌ها نیز تأثیرگذار است.

منبع:تسنیم

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری