Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه یزد:

«نقد» مهمترین وظیفه خبرنگاران/خبرنگاری شغلی سخت و حساس


آیت الله ناصری «نقد» را یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران دانست و گفت: نقدی برای جامعه مناسب و مفید بوده که در درجه اول منصفانه و در مرحله بعد سبب جلوگیری از انجام رفتارها و اقدامات اشتباه در جامعه به ویژه از سوی مسئولان شود.

به گزارش خبرنگار یزد امـــــــــروز، نماینده ولی فقیه در استان یزد ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم بر درست شنیدن، تحقیق و بیان کردن و دقت در انتشار اخبار و اطلاعات تاکید کرده است.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند اگر مطلبی را به شخصی بیان کنند و وی به سرعت بپذیرد نادان بوده و اگر همین حرف را بدون تحقیق به دیگر ان بگوید، احمق است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت توجه رسانه‌ها به انتشار مطالب دقیق و درست، از مسئولان خواست مراقب گفتار و کردار خود باشند و به گونه ای صحبت نکنند که زمینه سوء از سخنانشان را فراهم کنند.

آیت الله ناصری با بیان خاطرات دیدار خبرنگاران در پاریس با امام(ره) اضافه کرد:با اینکه  همه اقدامات امام خمینی(ره) توسط خبرنگاران رصد می‌شد اما حتی یک بار هم آنها نتوانستند از صحبت‌های امام ایراد بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: شغل خبرنگاری هم سخت‌ است و هم از حساسیت‌های بالایی برخوردار است.

وی نقد را یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران دانست و گفت: نقدی برای جامعه مناسب و مفید بوده که در درجه اول منصفانه و در مرحله بعد سبب جلوگیری از انجام رفتارها و اقدامات  اشتباه در جامعه به ویژه از سوی مسئولان شود.

امام جمعه یزد با اشاره به این نکته که خبرنگار باید اخبار درست و دارای منابع موثق را به اطلاع مردم برساند و از انتشار اخبار بر مبنای شنیده‌ها پرهیز کند ابراز داشت:  اطلات خبرنگاران باید بر اساس تحلیل‌های درست و منطقی بوده و از انتشار اخباری که سبب ایجاد تفرقه و ذهنیت منفی در جامعه می شود خودداری کرد.






آخرین اخبار آخرین اخبار