Navigation Navigation

محتوا محتوا

حواشی همایش بزرگ عاشورائیان در حسینیه ایران؛

از طنین فریاد«حسین حسین» در حسینیه ایران تا سینه زنی با صدای اسطوره نوحه خوانی یزد


همایش بزرگ عاشورائیان ظهرامروزبا حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد،جمعی از علمای استان و مردم پرشور دارالعباده در تکیه امیرچقماق یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ همایش بزرگ عاشورائیان ظهرامروزبا حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد،جمعی از علما و مسئولان استان و مردم پرشور دارالعباده در تکیه امیرچقماق یزد برگزار شد.

این مراسم با حواشی جالبی همراه بود که خواندن آن ها خالی از لطف نیست؛

مراسم با حضور پرشور مردم دارالعباده از حسینیه قدیمی بعثت با نخل برداری(سمبل تابوت امام حسین(ع)) از محل حسینیه آغاز شد.

مردم با فریادهای «حسین حسین» بر سر و سینه زنان نخل را به چهارراه شهدا(امیرچقماق)رساندند.

با تجمع عزاداران حسینی در چهارراه شهدا(امیرچقماق)فرید سعادتمند فرزند ارشد اسطوره نوحه خوانی یزد مرحوم حسین سعادتمند نوحه ای را با مضمون حسینیه ایران خواند و عزاداران به سینه زنی پرداختند.

پس از نوحه خوانی فرید سعادتمند،صدای ماندگارمرحوم حسین سعادتمند پخش و عزاداران با صدای وی به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

سپس سعید میرزایی مداح و نوحه خوان هیئت باغ گندم(همان هیئتی که درسال 93مورد تفقد مقام معظم رهبری قرارگرفت) به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.

حضورمسئولان وشخصیت های استان دراین مراسم نظیرآیت الله ناصری،سیدعلیرضا حیدری،سیدمحمدکاظم مدرسی،معزالدینی و تنی چند از نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر یزد قابل توجه بود.

درپایان نیز مراسم با مرثیه سرایی یکی دیگر از مداحان اهل بیت(ع) ودعای آیت الله ناصری به پایان رسید.

گفتنی است دراین مراسم حضور خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی برای پوشش این اجتماع عظیمی عزاداران حسینی(ع) به چشم می خورد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار