Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر دفتر حج و زیارت یزد خبر داد

اعزام بیش از 3500 زائر در سال جاری به سرزمین وحی


علی اصغر شریفی گفت: امسال ۲۴ کاروان در قالب سه هزار و ۵۹۰ زائر برای برگزاری مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.

به گزارش یزدامروز؛علی اصغر شریفی زارچی با بیان اینکه دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع از ۱۶ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد سال ۸۶ فرصت دارند، به عنوان اولویت های ذخیره برای تکمیل ظرفیت کاروان های استان اقدام کنند گفت: این اولویت ها ، با توجه به ظرفیت خالی برخی کاروان ها به عنوان ذخیره برای تکمیل ظرفیت ها کاروان هاست .

مدیر دفتر حج و زیارت یزد افزود: ودیعه گذاران می توانند به سامانه حج به آدرس https://reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

وی  تصریح کرد: ودیعه گذاران در صورتی که تاکنون در فراخوان عمومی تکمیل ظرفیت و بروز رسانی اطلاعات مشارکت نکردند، ابتدا با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل و بروزرسانی اطلاعات خویش اقدام و پس از دریافت کد رهگیری سایر مراحل ذخیره و ثبت نام را دنبال کنند.

مدیر حج و زیارت یزد اضافه کرد: ثبت نام متقاضیان از محل اولویت های ذخیره یادشده پس از تکمیل ظرفیت خالی کاروان ها پایان می پذیرد.

شریفی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی حجاج در صورت فراهم شدن زمینه اعزام حج تمتع که اوایل تیرماه امسال است  خاطرنشان کرد: ۲۴ کاروان در قالب سه هزار و ۵۹۰ زائر برای برگزاری مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی با اشاره به فرایند ثبت نام اظهار داشت: ۱۲ کاروان برای شهر یزد ، ۶ کاروان از اردکان و میبد ، ۲ کاروان از بافق و چهار کاروان نیز از ابرکوه ، بهاباد ، تفت و مهریز به سرزمین وحی اعزام می شوند.

۲۷ کاروان شامل چهار هزار و پنج نفر از یزد در حج تمتع سال ۱۳۹۸ به سرزمین وحی اعزام شدند و در حج تمتع ۱۳۹۸ در مجموع ۸۴ هزار زایر و ۲ هزار و ۵۵۰ کارگزار از ایران به حج مشرف شدند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت ، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور دارای فیش های ثبت نام اعزام به حج تمتع هستند.

ایرنا/






آخرین اخبار آخرین اخبار