Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس مسائل بین‌الملل:

انتقام سخت ایران باید به صورت تسلسل‌وار باشد تا امکان اقدام متقابل را از آمریکایی‌ها بگیرد


کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: انتقام سخت ایران نبایستی به صورت یک ضربه و پایان دادن به مسئله باشد بایستی به شکلی تسلسل‌وار برنامه‌ریزی شود که امکان اقدام متقابل را از آمریکایی‌ها بگیرد.

به گزارش یزدامروز، سعدالله زارعی درباره انتقام سخت جمهوری‌اسلامی ازجنایت آمریکا گفت: اقدام کشوری در اندازه جمهوری‌اسلامی علیه کشوری در اندازه آمریکا، غیر از این که ما رهبران و مسئولان و تصمیم‌گیرانی شجاع و حکیم نیاز داریم و غیر از اینکه ما به تجهیزات کافی برای مقابله با چنین قدرتی نیاز داریم، به پشتوانه مردمی برای اجرای تصمیم هم به طور جدی نیاز داریم یعنی باید یک اجماع حقیقی در داخل کشور برای برخورد با آمریکایی که سردار ما را شهید کرده است صورت بگیرد.

وی افزود: برای ضربه زدن به آمریکای متجاوز ما به یک پشتوانه حقیقی فراگیر ملی به صورت اجماعی نیاز داشتیم و این صحنه‌های عجیبی که در اهواز، مشهد، تهران و قم و کرمان حلق شده آن پشتوانه را به نظام جمهوری‌اسلامی داد که در برابر دشمن تصمیم قاطع بگیرد و کار نظام الان برای تصمیم‌گیری آسان است و بهترین زمان برای تسویه حساب با امریکایی است که در طول بیش از 65 سال که از کودتای 28 مرداد می‌گذرد انواع جنایت‌ها را علیه ما مرتکب شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: در این بیش از 65 سال ما دائما در معرض لطمه از سوی آمریکایی‌ها بودیم، ده‌ها نفر مستقیما از طرف آمریکایی‌ها به شهادت رسیده‌اند و هنوز هم در موضع تهاجم علیه جمهوری‌اسلامی هستند و شهادت سردار سلیمانی یکی از آخرین اقدامات امریکا علیه شهروندان ایرانی است و بنابراین یک ‌جا ما باید این روند را متوقف کنیم.

زارعی اظهار داشت: ما بایستی متناسب با آسیبی که دیدیم واکنش نشان دهیم و اگر در سطح پایین‌تر باشد این در واقع پاسخ برای تجاوز امریکایی‌ها نیست و باز هم به سود و صرفه آمریکایی‌هاست که کاری انجام دهند.

وی بیان کرد: بایستی واکنش ما به این مسئله به‌گونه‌ای باشد که واقعا آمریکایی‌ها این ضربه سخت را احساس کنند به نظر من حداقل چیزی که در این زمینه می‌تواند اتفاق بیفتد این است که ما کلیه ناوهای امریکا در خلیج فارس را از بین ببریم؛ یعنی اگر او می‌خواسته موقعیت منطقه‌ای ما را از بین ببرد ما ضربه‌ای بزنیم که موقعیت منطقه‌ای امریکا آسیب ببیند.

کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: اگر ما خواستیم روزی زمین عمل کنیم بایستی تعداد زیادی از پایگاه‌های آمریکا که در اطراف مرزهای ما هستند را به صورتی که آن پایگاه‌ها کاملا از بین بروند، به شکل اساسی را بزنیم.

زارعی تأکید کرد: انتقام سخت ایران نبایستی به صورت یک ضربه و پایان دادن به مسئله باشد بایستی به شکلی تسلسل‌وار برنامه‌ریزی شود که امکان اقدام متقابل را از آمریکایی‌ها بگیرد.

وی گفت: علی‌القاعده وقتی جمهوری‌اسلامی در جایگاه خودش می‌خواهد به متجاوزی در جایگاه آمریکا -که این همه امکانات نظامی در اطراف مرزهای ما دارد- واکنش نشان دهد این نمی‌تواند بصورت تنها یک مشت در چهره امریکا باشد بلکه بایستی اساسا معادله را تغییر دهد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار