Navigation Navigation

محتوا محتوا

بانوی مبارز انقلاب در یزد بیان کرد

تظاهرات شجاعانه زنان یزدی در مقابل تانک‌های رژیم شاه


بانوی مبارز انقلاب در یزد گفت: تمام اعضای خانواده درگیر فعالیت ها انقلابی بودند حتی دختر کوچکم نیز همراه با من در تظاهرات شرکت می کرد و به من کمک می کرد.

به گزارش یزدامروز، زنان ایرانی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند به نحوی که آنها با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. با حضور در همه عرصه ها از جمله گردآوری اخبار و توزیع اعلامیه، پناه دادن به فعالان سیاسی زخمی، شرکت در راهپیمایی و...به مبارزه با رژیم پهلوی پرداختند.

طاهره سادات حیدری زاده معروف به بهشتی یکی از زنان مبارز انقلابی است که در شهر یزد در صحنه‌های مبارزه حضور جدی و فعال داشته و خود در خط مقدم مبارزه حاضر بوده است و همچنین مشوق اصلی فرزندان و همسر خود برای شرکت و حضور در خط مقدم مبارزه بودند.

این بانوی مبارز فعال انقلاب در گفتگو با یزدبانو در مورد مبارزات خود گفت: پس از شهادت آقا مصطفی خمینی بود که به طور جدی فعالیت ها انقلابی من شروع شد و پس از آن به طور مرتب پیگیر برنامه ها و حضور در تظاهرات علیه رژیم بودم.

حیدری زاده اظهار داشت: تمام اعضای خانواده درگیر فعالیت ها انقلابی بودند حتی دختر کوچکم نیز همراه با من در تظاهرات شرکت می کرد و به من کمک می کرد. همواره فرزندان و همسرم را برای انجام فعالیات های مبارزاتی تشویق می کردم.

وی با اشاره به فعالیت های انقلابی خود گفت: پسرم همراه با شهید حمیدیان تا نیمه های شب در منزل ما کوکتل مولوتف درست می کردند. من و دخترم نیز زیر چادر آن ها را پنهان می کردیم و آن ها را به جایی که تعیین شده بود می بردیم و به مردها تحویل می دادیم.

حیدری زاده گفت: از دیگر کارهایی که انجام می دادیم تبلیغ و تشویق زنان برای شرکت در راهپیمایی بود علاوه بر این نامه و اعلامیه های امام را که می آوردند بین مردم پخش می کردیم.

این بانوی فعال انقلابی در مورد حال و هوای مردم یزد در آن زمان گفت: مردم یزد نیز مانند شهرهای دیگر کشور در تظاهرات علیه رژیم شاه شرکت می کردند و زنان نیز به مرور در تظاهرات شرکت کردند وبعد از مدتی حضور پررنگی در این تظاهرات داشتند. به طوری که در میدان بعثت درحالی که تانک و نیروهای نظامی با تفنگ ایستاده بودند زنان در مقابل آن ها دلیرلنهتظارات می کردند.

حیدری زاده با بیان این که همراه با فرزندانش در تظاهرات شرکت می کرده افزود: هر چند تفنگ ها به سمت ما بود و هر لحظه ممکن بود تیراندازی شود اما برای ما اهمیتی نداشت که می خواهند چه کار کنند و ما شجاعانه به فعالیت خود ادامه می دادیم.

وی با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت: جوانان زیادی برای این انقلاب شهید شدند و زحمات زیادی کشیده شده است از این رو نباید کارهایی انجام داد که انقلاب خدشه دار شود و افراد به انقلاب بدبین شوند.

انتهای پیام/ق
 






آخرین اخبار آخرین اخبار