Navigation Navigation

محتوا محتوا

استاندار یزد در افتتاحیه موزه دفاع مقدس یزد:

دفاع مقدس؛ گنجینه ای گران بها/انقلاب ایران انقلاب اخلاق و دیانت است


استاندار یزد گفت: موضوع دفاع مقدس یکی از مسیرهایی که باید فوق العاده به آن توجه شود چرا که دفاع مقدس گنجینه ای بسیار گران بها است که قرن ها می تواند راهنمای افراد باشد.

به گزارش یزدامروز؛ استاندار یزد صبح امروز در آیین افتتاح مرکزفرهنگی(موزه) دفاع مقدس استان یزد با گرامی داشت ایام الله دهه فجر گفت: در مرحله حساسی قرار داریم؛ انقلاب اسلامی ایران در آستانه 40 سالگی قرار دارد و از این رو باید مسیرهای بقا آن به درستی شناسایی شود و در همان مسیر ها گام برداشت.

محمود زمانی قمی با اشاره به اهمیت نشر آثار دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مسیرهایی که باید فوق العاده به آن توجه شود؛ موضوع دفاع مقدس و مشارکت همه ملت در آن عرصه بوده است که توانستند حماسه ای بزرگ رقم بزنند. از این رو دفاع مقدس گنجینه ای بسیار گران بها است که قرن ها می تواند راهنمای افراد باشد.

وی اذعان داشت: در شرایطی که ما هیچ امکانی نداشتیم و همه جهان با تمام توشه و امکانات از زمین، هوا و دریا به مرزهای انقلاب و کشور حمله کردند و هدف آن ها این بود که نهضت و انقلاب اسلامی که برای اداره جامعه از دین بهره می برد را از پا درآورند.

زمانی قمی افزود: هدف همه مجاهدان و رزمندگان در دیروز و امروز مقابله با هدف دشمنان و زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی بوده است. طبیعتاً برای بهره بردن از این گنجینه بزرگ و تمام ناشدنی باید آن را ارج نهاد که یکی از این راه ها، ایجاد مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اهمیت تاسیس موزه دفاع مقدس اذعان داشت: همه و مخصوصاً نسل جوانی که با کنجکاوی در مورد همه موضوعات تحقیق می کنند می توانند از این گنجینه ارزشمد استفاده کنند. ما موظف هستیم با بردباری و حوصله با نسل سوم تماس داشته و همه داشته های انقلاب اسلامی را سخاوتمندانه به آن ها منتقل کنیم و در مقابل نقدهای نسل جوان صبور و بردبار بود.

زمانی قمی با بیان این که انقلاب اسلامی ظرفیت های بسیار بالایی دارد.اظهار داشت: یکی از وظایف مهم و اصلی امروز این است که پیروان جریان انقلاب اسلامی را افزایش داد که انجام این وظیفه اقتضائاتی از جمله صبر، بردباری و انتقادپذیری دارد. انقلاب ایران پیرو اهل بیتی است که با بردباری در جامعه و حتی با نظر مخالفان خود روبرو بودند.

وی با تاکید بر این که باید سفره انقلاب را گسترش داد ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران خیمه بزرگی است و میلیارد ها انسان تشنه حقیقت و آزادی می تواند زیر این خیمه قرار گیرند و آرمان های این نهضت را به تماشا بنشینند. اکنون بخشی از این مسئولیت و رسالت به ما سپرده شده و در آستانه 40 سالگی انقلاب باید به این وظیفه توجه کرد

استاندار یزد با بیان این که انقلاب ایران انقلاب اخلاق و دیانت بوده است افزود: باید از طرق و مسیرهای مختلف از انقلاب حفاظت و صیانت شود ما هیچ نگرانی نداریم که کشورهایی باشند که ما و نهضت ما را نپسندند. این مهم است که ما بر هدف های خود پافشاری کنیم.

زمانی قمی گفت: انسان های تشنه حقیقت و آزادی حول اندیشه ای خواهند چرخید که آن اندیشه اخلاق و فطرت انسانی را فریاد بزند و این در ذات انقلاب و رفتار رهبران، شهدا و روحانیون ما بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار