Navigation Navigation

محتوا محتوا

عضو شورای شهر یزد:

دوتابعیتی بودن شهردار یزد منتخب کذب محض است/گره انتخاب شهردار یزد به تعیین تکلیف استاندار!


عضو شورای شهر یزد گفت: شایعه دوتابعیتی بودن فرهمند شهردار منتخب شورای شهر یزد به هیچ وجه صحت نداشته و با بررسی گذرنامه و مدارک وی مشخص شده این مسئله واقعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز، پس از روی کار آمدن شورای پنجم انتخاب شهردار به عنوان مهمترین وظیفه این شورا در دستور کار قرار گرفت و پس از کش و قوس های فراوان سرانجام مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان در چهارم شهریور سال گذشته با رای 11 عضو شورای شهر یزد انتخاب و سپس در 26 شهریور بر کرسی شهرداری یزد تکیه زد.
 
جمالی نژاد که در دوران یکساله تصدی شهرداری در شهر یزد توانست کارنامه موفقی از خود بر جای بگذارد و مردم را به نوعی با این نهاد آشتی دهد با پیشنهاد وزیر کشور برای نشستن بر کرسی معاونت عمرانی وی، دل از صندلی شهرداری یزد کند و استعفای خود را به شورای شهر یزد ارائه کرد.
استعفای جمالی نژاد در حالی پذیرفته شد که تنها هفت نفر از اعضا با این اقدام موافق بودند و چهار نفر رای مخالف دادند و به این ترتیب جمالی نژاد راهی وزارت کشور شد.
 
اعضای شورای شهر در ادامه مشتاقیون را به عنوان سرپرست شهرداری برگزیدند تا در اسرع وقت شهردار یزد را انتخاب کنند.
پس از رفتن جمالی نژاد دوباره گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار شروع شد تا اینکه برخی اعضا در جلسات مخفیانه خود این بار سیدحسینی معاون سابق عمرانی استاندار یزد را برای نشستن بر کرسی شهرداری یزد انتخاب کردند اما از آن جا که اعضا بر روی هر گزینه ای که دست می گذاشتند مرغ سعادت بر دوش آن فرد می نشست! باردیگر گزینه منتخب اکثریت اعضا از سوی وزارت راه و شهرسازی فراخوانده شد و معاونت این وزارتخانه را پذیرفت.
پس از این اتفاق اعضای شورای شهر برای سومین بار به سراغ گزینه های روی میز خود رفتند تا فرد مورد نظر برای تصدی شهرداری یزد را انتخاب کنند هرچند از ابتدا تا حدودی مشخص بود که گزینه نزدیک به یکی از اعضای شورا شانس بیشتری برای تصدی این پست دارند.
سرانجام انتظارها به سر آمد و از میان تمامی گزینه ها دو گزینه به مرحله نهائی رسیدند اما در آخرین لحظات و در کمال تعجب یکی از رقبا کناره گیری کرد و در نهایت تمامی اعضای شورای شهر بر روی گزینه نهائی یعنی مجتبی فرهمند به توافق رسیدند و با رای قاطع وی را به عنوان سکان دار شهرداری یزد معرفی کردند.
اکنون پس از گذشت سه ماه و اندی از استعفای جمالی نژاد و در حالی که شهردار یزد توسط منتخبین مردم در شورای شهر انتخاب شده اما حکم وی توسط وزارت کشورتائید نشده و شهرداری یزد همچنان با سرپرست اداره می شود.
 
طولانی شدن مراحل تائید شهردار توسط وزارت کشور باعث شده تا شایعاتی نظیر دوتابعیتی بودن فرهمند ویا کم تجربه بودن وی برای تصدی شهرداری یزد براساس آئین نامه جدید هیئت دولت در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مطرح شود.
 
***دوتابعیتی بودن شهردار منتخب کذب محض است
 
الهه جورابی عضو شورای شهر یزد دراین زمینه با رد شایعاتی که در فضای مجازی در مورد دو تابعیتی بودن شهردار منتخب عنوان شده به خبرنگار یزدرسا گفت: چنین چیزی به هیچ وجه صحت نداشته و با بررسی گذرنامه و مدارک وی مشخص شده این مسئله واقعیت ندارد.
 
جورابی با اشاره به آیین نامه جدید اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار توسط هیات دولت گفت: براساس این آئین نامه، شهرداران باید دارای 3 سال سابقه مدیریت پایه یا ۵ سال سابقه کارشناسی در شهرداری برای شهرداری‌های شهرهای تا ۱۰ هزار نفر جمعیت، ۵ سال سابقه مدیریت پایه برای شهرداری‌های شهرهای با جمعیت ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر، ۵ سال سابقه مدیریت میانی برای شهرداری‌های شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر، ۷ سال سابقه مدیریت میانی برای شهرداری های شهرهای با جمعیت ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر، ۹ سال سابقه مدیریت میانی برای شهرداری های شهرهای با جمعیت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر جمعیت و ۹ سال سابقه مدیریت ارشد برای شهرداری های شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر جمعیت داشته باشند که در مورد شهردار منتخب به دلیل اینکه آئین نامه قبل از انتخاب شهردار منتخب ابلاغ شده در مورد وی صدق نمی کند.
 
***انتخاب شهردار به بعد از انتخاب استاندار موکول شد
عضو شورای شهر یزد در خصوص سرانجام وضعیت شهردار یزد گفت: در حال حاضر محدودیتی برای سرپرست شهرداری وجود ندارد و بر اساس آنچه وزارت کشور به ما اعلام کرده تائید حکم شهردار منتخب به زمان پس از انتخاب استاندار در یزد موکول شده است.
 
با تمام این فاسیر حال مردم یزد باز هم  باید صبر کنند تا ببینند در روزهای آتی چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد و شاید اینکه استاندار آینده! چه کسی را  برای تصدی گری شهرداری یزد تایید می کند.
 
البته اینکه چه ارتباطی بین انتخاب استاندار و تائید شهردار یزد می تواند وجود داشته باشد جای علامت سوال دارد که  باید مسئولان  وزارت کشور نسبت به آن پاسخگو باشند.
 
انتهای پیام/س*





آخرین اخبار آخرین اخبار