Navigation Navigation

محتوا محتوا

اظهارات رئیس دستگاه قضا در یزد؛

دو قاتل زرگر یزدی هنوز تحویل دستگاه قضایی یزد نشده اند


مدیرکل دادگستری استان یزد جزئیات دستگیری دو برادر سابقه دار که قاتل جوان زرگر یزدی هستند و سه سارق مسلح عضو یک باند سرقت قبل از انجام عملیات در یزد را تشریح کرد.

یزدامروز به نقل از ایرنا؛ مدیرکل دادگستری استان یزد جزئیات دستگیری دو برادر سابقه دار که قاتل جوان زرگر یزدی هستند و سه سارق مسلح عضو یک باند سرقت قبل از انجام عملیات در یزد را تشریح کرد و گفت: سارقان با کارهای اطلاعاتی قبل از فروش طلاهای مسروقه در همدان بازداشت شدند اما با توجه به ارتکاب به قتل مشابهی در ملایر و با توجه به لزوم بازسازی صحنه قتل قبلی هنوز تحویل دستگاه قضایی استان یزد نشده اند.

حبیبی افزود: دو متهم این پرونده دارای سابقه کیفری بوده و تاکنون به یک اتهام قتل در استان همدان نیز اعتراف کرده اند که پس از تحویل به استان یزد و بازجویی از آنان می توان درباره اتهامات آنها اظهار نظر کرد.

وی اضافه کرد: اینکه در یزد این افراد همدست داشتند یا نه را فعلا نمی توانیم تایید یا رد کنیم و باید پس از انجام بازجویی های نهایی این موضوع را مشخص کنیم و از گمانه زنی بدون منبع و غیرمستند در این زمینه باید پرهیز شود.

مدیرکل دادگستری استان ادامه داد: بر اساس اظهار نظر بازپرس، متهمان با استفاده از طناب به صورت غافلگیرانه و با فشار شدید بر گردن که منجر به شکستگی گردن و خفگی شده، اقدام به قتل زرگر جوان یزدی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هنر رسانه ها در این گونه شرایط این است که به جای موج سواری و ایجاد تشویش در اذهان عمومی به دنبال ایجاد آرامش و احساس امنیت باشند اظهار داشت: تحمل دستگاه قضا در خصوص چنین اقداماتی، حدی دارد و قطعا با عوامل مخل احساس امنیت در جامعه نیز برخورد خواهد کرد.

حبیبی گفت: در پرونده قتل جوان زرگر یزدی قصوری از نیروی انتظامی نیست و قاتلان پس از حدود یک ماه کار اطلاعاتی و اجاره خانه در یزد، با قتل این زرگر در یک مکان خلوت ، کلید را به دست آورده و نیت خود را برای سرقت اجرا کرده اند و در این میان نقص تجهیزات و ایمنی پارکینگ در ایجاد فرصت برای مجرمان موثر بوده است.

رئیس کل دادگستری یزد ساماندهی پارکینگ ها به دوربین های پیشرفت مجهز و تجهیز اتاق پارکنیگ های عمومی به مانیتورینگ مناسب را مورد تاکید قرارداد و گفت: در این خصوص به شهرداری و اداره اماکن تذکرات لازم داده شده هر چند که عده ای به نصب دوربین های سطح شهر هم اعتراض دارند در حالی که امنیت شهر با همین تجهیزات قابل تامین است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:برخی مهاجرپذیری یزد را عامل نا امنی معرفی می کنند و این مسئله به تنهایی مشکلی برای امنیت استان ندارد و حتی در توسعه استان هم موثر است اما زمانی مشکل ساز می شود که ساماندهی و کنترل نشود.

حبیبی درباره قتل در کاروان عروسی در اردکان نیز گفت: این موضوع یک درگیری شخصی بوده که مسئولان امر جزئیات آن را بیان کرده اند






آخرین اخبار آخرین اخبار