Navigation Navigation

محتوا محتوا

قانونمندی از «ادعا» تا «عمل»؛

زمان هجوم «غول های آهنین»، تکیه امیر چخماق بنای تاریخی نبود؟


مسئولین میراث فرهنگی یزد که داعیه دار قانونمندی هستند چه شد که یک شبه با لدر و انواع ماشین آلات سنگین به جان تکیه بی جان امیر چخماق افتادند و از سر دستپاچگی آنچنان لرزه ای بر ستون های این مجموعه انداختند که انگار یادشان رفته بود مناره های تکیه ممکن است تخریب شوند!!

یزد امــــــــــــروز؛ آیا شهدای گمنام در میدان امیر چخماق خاکسپاری می شوند؟ این سؤالی است که با ورود 8 شهید گمنام دفاع مقدس به یزد در ذهن بسیاری مسئولین و مردم یزد ایجاد شد.

هر چه به روز تشییع پیکر شهدا نزدیک می شد این مسئله بیشتر دغدغه اذهان عمومی را از آن خود کرد تا اینکه شهدا بعد از فراز و فرودهای فراوان روز گذشته با عزتمندی تمام به دل خاک خشک کویر یزد سپرده شدند.

اما...

اما آنچه از دیروز و  از لحظه خاکسپاری شهدا تاکنون و شاید تا به ابد باقی مانده است رو سیاهی و رو سپیدی عده ای در پیشگاه این شهدا است که قضاوت و داوری در این خصوص در نوشتاری نمی گنجد و صبر لازم است تا مردم قضاوت کنند...

 

از این هم بگذریم، مسئولین میراث فرهنگی یزد که داعیه دار قانونمندی هستند چه شد که یک شبه با لدر و انواع ماشین آلات سنگین به جان تکیه بی جان امیر چخماق افتادند و از سر دستپاچگی آنچنان لرزه ای بر ستون های این مجموعه انداختند که انگار یادشان رفته بود مناره های تکیه ممکن است تخریب شوند!!

 

مگر غیراین است که استفاده ازوسایل نیمه سنگین حتی«پیکور برقی» بربدنه ابنیه تاریخی غیرقانونی است؟

پس؛

 

مسئولین را چه شد که لرزه های ریشتری ماشین های سنگین را بر بدنه حسینیه امیر چخماق نادیده گرفتند و چنان بی مهابا اقدام به پاکسازی این مخروبه کردند که گویا این مسئله خیلی هم مهم نیست!

 

 

منبع: یزد رسا





آخرین اخبار آخرین اخبار