Navigation Navigation

محتوا محتوا

خطیب جمعه شهرستان زارچ:

سوء مدیریت و بی تدبیری رژیم آل سعود؛علت اتفاقات تلخ اخیر/مدیریت حج راباید از آل سعود گرفت


حجت الاسلام والمسلمین محمود دهقان، با اشاره به حوادث اخیر در مکه و منا اظهار داشت : این حوادث به خاطر سوء مدیریت و بی تدبیری رژیم آل سعود رخ داده است و کشورهای اسلامی نباید مدیریت حج را همواره به دست آل سعود بسپارند.

به گزارش خبرنگار یزدامــــروز،خطیب نماز جمعه زارچ با اشاره به مدیریت بی اساس آل سعود در اداره مناسک حج، خطاب به کشورهای اسلامی، خواهان اخذ مدیریت حج،ازدولت بی تدبیر عربستان سعودی شد.


حجت الاسلام والمسلمین محمود دهقان، با اشاره به حوادث اخیر در مکه و منا  اظهار داشت : این حوادث به خاطر سوء مدیریت و بی تدبیری رژیم آل سعود رخ داده است .


وی با توجه به  اهمیت موضوع و مراسم حج افزود: صدها سال از مدیریت ضعیف عربستان بر حضور حجاج و انجام مناسک حج، می گذرد،اما کشورهای اسلامی برای سال های آتی باید به فکر برنامه ریزی مناسب برای این امر الهی باشند.


امام جمعه زارچ در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن فصل بهار تعلیم و تربیت، خطاب به همه مسئولان نظام آموزش و پرورش کشور  گفت: کسب علم همراه با تقوا ، تعذیب نفس و اخلاق؛ زمینه دفاع از ارزشهای اسلامی را فراهم می کند.


وی با بیان این مطلب که علم باید با تقوا و اخلاق عجین شود تاکید کرد: بسیاری از اعمال ناشایست انسان در پایمال کردن حقوق دیگران از کسانی سر می زند که علم و دانش خود را ابزاری خطرناک در زندگی قرار داده و خود را مجهز به تقوا نکرده اند.


حجت الاسلام دهقان، باتوجه به نزدیک بودن به دهه امامت و ولایت تصریح کرد: واقعه غدیر شناسنامه و سند حقانیت  غدیر است و از آنجایی که در روز عید غدیر خم بیش از هر دعایی خطبه غدیر حضرت محمد (ص) نمود پیدا می کند، توجه کمتری به زیارت غدیریه می شود ، توصیه می شود که در ان روز بزرگ با توجه ویژه به این دعا موجبات تبلور بیشتر نام مقدس ان حضرت نیز فراهم آید.


امید است،مردم با عنایت خاص خود،زیارت غدیریه را که تبلور بیشتر نام مقدس امیر مومنان حضرت علی (ع)می شود را نیز قرائت کنند.
 

انتهای پیام/ا.م1371





آخرین اخبار آخرین اخبار