Navigation Navigation

محتوا محتوا

گزارش میرانی/ عدم تدبیر در تامین میوه شب عیدمردم

مردم در بازار به دنبال میوه یارانه ای هستند/گلایه مردم از عدم نظا رت مناسب بر بازار آشفته میوه


مسئول فروش میوه فروشگاه تروکا گفت:مردم مکرر احوال سیب و پرتقال 27000 و 25000 هزارریالی را از ما می پرسند در صورتی که این اقلام دیگر در بازار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار یزد امـــــــــروز، با توجه به برخی گزارشات مبنی برعدم عرضه  کافی میوه یارانه ای در بازار برآن شدیم تا با حضور در بازار میوه صحت و سقم این موضوع را جویا شویم.


یکی از شهروندان یزدی ضمن انتقاد از قیمت های نجومی میوه اظهار داشت: گویا مسئولین ستاد تنظیم بازار میوه شب عید، معیار قیمت گذاری ها را با سطح درآمد اکثریت مردم هماهنگ نکرده و از قیمت ها بی اطلاعند.



وی با اشاره به کیفیت نامطلوب پرتقال های تامسون در بازارعنوان کرد: این پرتقال ها، خانوادگی بوده و قابلیت استفاده برای پذیرائی را ندارند به همین دلیل مردم از خرید آن منصرف می شوند.


گلایه این شهروند یزدی در حالی است که مدیر سازمان تعاون روستایی درگفتگو با یکی از شایت های استان از لوکس بودن این پرتقال ها سخن گفته بود.

یک فروشنده  میوه نیز به خبرنگار ما گفت: متأسفانه قیمت پرتقال به قدری بالا است که مردم تمایلی برای خرید آن ندارند و اگر چنین روندی ادامه پیدا کند میوه ها بر روی دست میوه فروشان مانده و متضرر خواهند شد و این در حالی که در سال های گذشته چنین مشکلی وجود نداشته  و اکثر میوه فروشان نیز با توجه به سال گذشته اقدام به خرید میوه از میادین کرده اند.

این اظهارات درحالی صورت می گیرد که رئیس سازمان تعاون روستایی یزد از توزیع پرتقال با قیمت یارانه ای به میزان کافی در بازار میوه خبر داده بود.


مردم در واکنش به اظهارات مسئولین مبنی بر وجود تعادل و آرامش در بازار میوه این اظهارات را خلاف واقعیت و حاکی از عدم نظارت مناسب بازار میوه دانسته و خواستار پیگیری این موضوع توسط مسئولین ارشد استان شدند.

 

همچنین مدیر سازمان تعاون روستایی یزد از توزیع میوه در فروشگاه های زنجیره ای رفاه، تروکا و محمد رسول الله  خبر داده بود که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد هیچ گونه میوه ی یارانه ای  در فروشگاه رفاه و تروکا  توزیع نشده است.

 

مسئول فروش میوه فروشگاه تروکا  نیز با اشاره به گران شدن میوه از 20 اسفند ماه گفت: با توزیع میوه تنظیم بازار روند سعودی افزایش قیمت، کند و مردم  به سمت خرید میوه یارانه ای تمایل پیدا کرده بودند که ناگهان  با توقف توزیع میوه یارانه ای  بازار با یک شک مواجه شد.

دشتی افزود:  دراین فروشگاه تنها میوه یارانه ای خارجی وجود دارد که قیمت آن 59هزار ریال می باشد.

 

وی افزود: مردم مکرر احوال سیب و پرتقال 27000 و 25000 هزارریالی را از ما می پرسند در صورتی که این اقلام دیگر در بازار وجود ندارد.

 

گفتنی است با توجه به شعار تدبیر و امید دولت و اعلام دستگاهای ذی ربط در توزیع میوه های یارانه ای تا 14 فروردین ماه بسیاری از مردم همچنان به دنبال میوه های یارانه ای با قیمت مصوب دولت(پرتقال 2900 و سیب 2700) بوده و بسیاری از خانواده ها که بر اساس سال های گذشته نسبت به تهیه میوه دولتی آسوده خاطر بوده اند دچار مشکل شده اند.






آخرین اخبار آخرین اخبار