Navigation Navigation

محتوا محتوا

فرمانده انتضامی استان یزد:

پلیس متولی ساماندهی اتباع بیگانه نیست/ارتقاء احساس امنیت در استان یزد با مشارکت مردم و رسانه ها


سردار ایرج کاکاوند با اشاره به رسالت جامعه خبری اظهار داشت: خوشبختانه امروزه احساس امنیت در مردم به‌واسطه اقدامات دستگاه‌های مسئول، مشارکت مردم و همراهی رسانه‌ها ارتقا یافته است.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزدآوا؛ فرمانده انتظامی استان یزد صبح امروز در نشستی خبری با خبرنگاران استان از افزایش 50 درصدی کشف مواد مخدر و کالای قاچاق در 4 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: استان یزد به دلیل وجود مسیر ترانزیت کشور در آن همواره موردتوجه قاچاقچیان مواد مخدر و کالا بوده و قطعاً نیروی انتظامی در این زمینه از هوشیاری لازم برخوردار است.

سردار ایرج کاکاوند با اشاره به رسالت جامعه خبری اظهار داشت: خوشبختانه امروزه احساس امنیت در مردم به‌واسطه اقدامات دستگاه‌های مسئول، مشارکت مردم و همراهی رسانه‌ها ارتقا یافته است.

کاکاوند در ادامه اظهار داشت: البته در کنار اقدامات صورت گرفته مشکلاتی نیز وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت مشکلاتی نظیر اعتیاد، سرقت، حوادث ترافیکی، توزیع مواد مخدر به‌صورت خرده و قاچاق کالا به‌نوعی از دغدغه‌های مردم به‌حساب می‌رود و در تلاشیم تا میزان وقوع این جرائم را نیز کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی استان از کاهش 2 درصدی سرقت و افزایش 3 درصدی کشف آن خبر داد و در تشریح آمارها اظهار داشت: در مقوله انواع سرقت نیز درزمینهٔ سرقت منزل 10 درصد و کیف‌قاپی 27 درصد کاهش جرم داشتیم.

وی میزان کاهش جرم درزمینهٔ تصادفات را 11 درصد و افزایش کشف در حوزه فضای مجازی را 2 درصد دانست و گفت: نصب دوربین‌های کنترل سرعت توانسته میزان تصادفات منجر به فوت و جرح ما را کاهش دهد و درزمینهٔ فضای مجازی نیز پلیس فتا در سال 95 در بحث کشف جرم رتبه برتر کشور و در 4 ماهه نخست امسال نیز در این خصوص رتبه دوم کشور را به دست آورده است.

وی وظیفه پلیس در قبال اتباع بیگانه را دستگیری و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه تلاش کردیم تا اتباع غیرمجاز و مجرم را دستگیر و جمع‌آوری کنیم اما متولی ساماندهی اتباع پلیس نیست و دستگاه‌های ذی‌ربط در حال تدوین برنامه‌ای جامع در این رابطه هستند.

متلاشی شدن 16 باند توزیع مواد مخدر و دستگیری 2288 نفر در این رابطه از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار