Navigation Navigation

محتوا محتوا


12تیرماه 67 یادآور برگی دیگر از سندخصومت دولتمردان آمریکائی با ملت ایران


دوازدهم تيرماه سال 1367 شمسي مصادف با سوم ژوئيه 1988 ميلادي بود که انتشار این خبر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و دل میلیون ها ایرانی را به دردآورد.

یزد امــــــــــروز؛ «هواپيماي مسافري ايرباس ايران كه از بندرعباس عازم دوبي بود با 290مسافر و خدمه بر فراز آب هاي خليج فارس و در نزديكي جزيره هنگام مورد هجوم عمدي موشك ناو جنگي وينسنس آمريكايي،مستقر در آب هاي خليج فارس قرار گرفت و سقوط كرد».


دوازدهم تيرماه سال 1367 شمسي مصادف با سوم ژوئيه 1988 ميلادي بود که انتشار این خبر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و دل میلیون ها ایرانی را به دردآورد.


مسافران و خدمه هواپيماي مسافري ايرباس ايران که در ميان سرنشينان آن، 66 كودك زير 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه كشورهاي خارجي هم وجود داشتند با ساقط شدن از سوي جنايتكاران آمريكايي،جان خود را از دست دادند.


تصاویری که تلویزیون ایران از جنازه‌های عریان قربانیان بر سطح آب دریا نشان داد، وحشت این حادثه را برای جهانیان تداعی کرد.

 

در حقيقت قربانی کردن 290 انسان غیرنظامی دسیسه شیطان بزرگ براي تقويت متجاوزان عراقي در جبهه هاي جنگ و به زانو در آوردن مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران بود چرا که رزمندگان دلاور جبهه اسلام عراقی ها را با وجود حمایت های آشکار و پنهان غربی ها و به ویژه استکبار جهانی در عملیات های گوناگون زمین گیر کرده و مقدمات شکست صدام را فراهم آورده بودند.


به هر تقدیر پس از سقوط اين هواپيما، مقامات آمريكايي براي توجيه اين جنايت نابخشودني، دلايل ضد و نقيضي عنوان كرده و كوشيدند اين اقدام خصمانه را يك اشتباه قلمداد كنند. اما با توجه به مجهز بودن كشتي جنگي وينسنس به پيشرفته ترين سيستم هاي راداري و رايانه اي و هم چنين مشخص بودن نوع هواپيماي درحال پرواز، مسلم شد كه احتمال اشتباه وجود نداشته و اين اقدام، كاملاً خصمانه بوده است.


آمریکائی ها که در طول تاریخ اقدامات زیادی علیه ملت ایران انجام داده و پس از انقلاب آن را تشدید کرده بودند به جای عذرخواهی از ملت ایران و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان توسط جرج بوش (پدر)، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در توهيني آشكار مدال شجاعت را بر گردن ویلیام راجرز، ناخداي اين ناو انداخته و بدين گونه حمايت رسمي خود را از اين جنايت اعلام کردند.


جرج بوش در مصاحبه با مجله آمریکایی نیوزویک در خصوص ماجرای ایرباس گفته بود: «من هرگز به خاطر عملکرد ایالات متحده عذرخواهی نمی‌کنم و کاری هم به واقعیت‌ها ندارم».

 

ویلیام کرو رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هم در دفاعی جانانه از ویلیام راجرز، فرمانده ناو جنگی وینسس گفته بود «من معتقدم با توجه به شرایط عملیاتی، تصمیم‌گیری کاپیتان راجرز منطقی بود و او کاری را انجام داد که ملت ما از او انتظار داشت».


این اقدام دولتمردان آمریکائی ها به اندازه ای ناجوانمردانه بود که شبکه بی بی سی در تحلیل این حرکت نوشت:«واکنش‌های آمریکا به این حادثه نمکی بود که بر زخم ایرانیان پاشیده شد».

 

به هر ترتیب این اقدام بی شرمانه درحالی از سوی مدعیان حقوق بشر صورت گرفت که آن ها همواره کشورهای مستقل جهان و به ویژه جمهوری اسلامی را به دلیل عدم سلطه پذیری و همراهی با سیاست های ظالمانه خود به نقض حقوق بشرمتهم می کردند.


آری درطول تاریخ انقلاب اسلامی آمربکائی ها و ایادی شان از هیچ تلاشی برای آزار و ادیت این ملت مضایقه نکرده و به طرق مختلف سعی در نقض استقلال و عزت این مردم داشته اند یک روز با کوبیدن طبل نفاق بین اقوام ایرانی و شیعه وسنی،روز دیگر با جنگ افروزی وتحمیل 8سال جنگ تحمیلی،روزدیگر با تهدید و تحریم و امروز با خدعه ای دیگر .......مراقب نیرنگ های دشمن باشیم. یاعلی






آخرین اخبار آخرین اخبار