Navigation Navigation

محتوا محتوا

دردویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر یزد مطرح شد

اختلاف 5میلیارد تومانی شهرداری و سازمان آب و فاضلاب یزد


اختلاف ها بین شورای شهر، معاون عمرانی استاندار، شهرداری و آبفا بر سر یک پروژه بالا گرفته است.

به گزارش یزدامروز به نقل از عصر فرهنگ؛ دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر یزد صبح امروز به قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

 

پروژه های بر زمین مانده

حمیده وزیری عضو شورای شهر در ابتدای این جلسه خواستار تسریع رسیدگی به معضل خرابی پیاده روها، روشنایی پارک ها، رسیدگی به پروژه های خرد و پروژه پیرنیا شد.

حجت الاسلام عباس زارع رئیس شورا در پاسخ به وزیری گفت: نقشه نهایی پروژه پیرنیا در دست تهیه است، آقای سیدحسینی معاون عمرانی استاندار باید مجوز مناقصه را از وزارت کشور بگیرد. در مورد پارک ها نیز پیشنهادم این است که کمیسیون نظارت شورای شهر وارد عمل شود.

وی با اشاره به سفر هیاتی از سرمایه گذاران ژاپن به یزد اظهار کرد: سرمایه گذاران ژاپنی بسیار علاقه داشتند در بحث انتقل آب به استان، پروژه های آب و فاضلاب و تهیه بالابر فعالیت کنند.

 

حرف زور اداره آب و فاضلاب

شورای شهر در چند جلسه اخیر درگیر بررسی طرحی جنجالی است که موجب اختلاف بین شهرداری و اداره آب و فاضلاب استان است. گویا اداره آب و فاضلاب شهر یزد در ازای تملک بخشی از زمین های این اداره تقاضای دریافت حدود 5 میلیارد تومان و تملک تمامی اراضی (حتی زمین چمنی که مورد نیاز طرح نیست) را دارد و شهرداری برای تکمیل پروژه ساخت پل شهید قهاری سعید باید تنها بخشی از این اراضی را تملک کند. از طرفی طبق قانون در صورت موافقت استاندار شهرداری موظف به پرداخت این هزینه نخواهد بود. به همین دلیل در یکی از جلسات بررسی طرح یکی از اعضای شورای شهر وعده داده بود که «دولت و استاندار همراه» هستند و می توان این هزینه را پرداخت نکرد. اما نهایتاً رئیس شورا آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد:« بنده پیگیری کردم و به یقین رسیدم کسی با ما همکاری نمی کند. استانداری تائید نمی کند.»

در جلسه امروز شورای شهر خباز با اشاره به این پروژه بیان داشت: ما مسیر را بسته ایم و پلی ساخته شده است که بر روی شش لوله اصلی انتقال آب قرار دارد. اگر اتفاقی بیافتد نمی شود این تاسیسات را انتقال داد.

وی افزود: از مبلغی که آب و فاضلاب درخواست کرده 2میلیارد و چهارصد میلیون هزینه تاسیسات و جابجایی آن هاست، یک میلیارد و 200 میلیون هزینه زمین هایی است که شهرداری برای ساخت پل به آن احتیاج دارد و یک و نیم میلیارد نیز هزینه باقی مانده این زمین ها است.

مهندس عظیم زاده شهردار یزد با حضور در جلسه شورای شهر و در پاسخ به اعضای شورا بیان داشت: جابجایی تاسیسات و آزادسازی اراضی پروژه شهیدقهاری سعید به شهرداری سپرده شده است. البته تملک و آزادسازی به عهده شهرداری است ولی احداث پل را باید دولت به عهده گیرد.

وی تاکید کرد: از سال گذشته تلاش داشتیم تا ملک را در تملک شهرداری در بیاوریم. الان به این نتیجه رسیده ایم که آقایان رضایت نمی دهند و زیر بار نمی روند. اگر استانداری از ما حمایت می کرد می توانستیم این هزینه ها را تعدیل کنیم ولی الان آقای سید حسینی می گوید آب و فاضلاب مشکل دارد و شما باید کمک کنید.

شهردار یزد تاکید کرد: این پروژه اولویت دولت و راه و شهرسازی است و توان ما نیز محدود است.

مهندس مرتضی شایق، عضو شورا عنوان کرد: پروژه خودشان را تحمیل می کنند و حالا هم نمی خواهند کمک کنند. پروژه های دیگر مثل لکه گیری و رسیدگی به آسفالت خیابان ها تعطیل شده است. اگر امسال بارندگی اتفاق بیافتد خسارت زیادی به آسفالت ها می رسد.

حجت الاسلام مطهریان در این خصوص بیان داشت: ما همیشه حالت انفعال داشته ایم. چرا از ابتدا فکر نمی کنیم؟ این نهایت کم توجهی به مردم است که آب و فاضلاب اجازه استفاده را به مردم ندهد.

پاکنژاد نیز تصریح کرد: ما مسیری را نبسته ایم که باز کنیم. زمین خارج از محدوده شهر یزد است و شهرداری نباید جابجایی تاسیسات خارج از محدوده شهر را انجام دهد.

شهردار یزد در پاسخ به اعضای شورای شهربا بیان اینکه هزینه های تاسیسات و تملک اراضی منطقی است اذعان داشت: پرداخت هزینه چمن و برج نوری که ما نیازی به آن ها نداریم منطقی نیست و حرف زور است. ما فقط به تاسیسات و آنچه در طرح قرار می گیرد نیاز داریم.

در پایان با موافقت اعضا قرار شد در جلسه ای با حضور اسلامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان این مساله پیگیری شود.





آخرین اخبار آخرین اخبار