Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس مسائل سیاسی در یزد:

استعفای «سعد حریری» پروژه‌ جدید آمریکائی‌ها برای ایجاد ناامنی در منطقه است


کارشناس مسائل سیاسی در یزد استعفای سعد حریری را ادامه پروژه‌ آمریکائی‌ها برای ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه ارزیابی کرد و ابراز داشت: آمریکائی‌ها تلاش دارند به دنبال استعفای سعد حریری، مجلس لبنان را که اکثر کرسی‌های آن در اختیار حامیان وی قرار دارد منحل کرده و نتیجتاً کار دولت را متوقف کنند.

به گزارش یزدامروز؛ کارشناس مسائل سیاسی در یزد در مصاحبه با یزدرسا؛ استعفای نخست‌ وزیر لبنان را درراستای پروژه ایران هراسی و معرفی جمهوری اسلامی به‌عنوان عامل تنش و ناآرامی در منطقه دانست و گفت: آمریکائی‌ها همواره برای حفظ امنیت اسرائیل به دنبال ایجاد آشوب و درگیری و بر هم زدن آرامش منطقه بودند و جالب این است که در این مسیر ایران را به‌عنوان عامل تنش در منطقه متهم می کنند.

غلامحسین دشتی با اشاره به این مطلب که ایجاد داعش و حمایت از آن‌یکی از پروژه‌های آشوب‌طلبانه آمریکائی‌ها در منطقه بود اظهار داشت: زمانی که آمریکائی‌ها به این نتیجه رسیدند که کار داعش در منطقه تمام‌شده، پروژه اقلیم کردستان عراق را باهدف نفوذ اسرائیل در منطقه کردستان عراق کلید زدند اما بازهم در این پروژه به دلیل فراهم نبودن زمینه‌ها و همراهی نکردن مردم کردستان شکست خوردند.

دشتی؛ استعفای سعد حریری را ادامه  پروژه‌ آمریکائی‌ها برای ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه ارزیابی کرد و ابراز داشت: آمریکائی‌ها تلاش دارند به دنبال استعفای سعد حریری، مجلس لبنان را که اکثر کرسی‌های آن در اختیار حامیان وی قرار دارد منحل کرده و نتیجتاً کار دولت را متوقف کنند.

وی افزود: آمریکائی‌ها در ادامه  اجرای پروژه خود در آینده، ایجاد تحریم بانکی و اقتصادی علیه لبنان را دردستور کار خود قرار داده و درنهایت به دنبال این هستند که حزب‌الله را یک چالش بزرگ برای لبنان معرفی کرده و حضور آن‌ها در سوریه و ارتباطات عمیق مردم لبنان و حزب‌الله را به چالش بکشند.

معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد بروز ناامنی‌هایی در قالب ترور، تحریم‌، چالش‌های سیاسی و هرج‌ومرج در لبنان را از برنامه‌های آینده آمریکائی‌ها در قبال لبنان برشمرد و اذعان داشت: آن‌ها قصد دارند تمام این اتفاقات را معطوف به حزب‌الله کرده و درنهایت به دلیل وابستگی حزب‌الله به ایران، تئوری دولت ترامپ را که در آن ایران عامل ناامنی در منطقه به شمار می‌رود در لبنان کلید بزنند.

دشتی به وحشت آمریکائی‌ها از به خطر افتادن امنیت اسرائیل بعد از حذف داعش و نفوذ حزب‌الله در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت حزب‌الله و شکل‌گیری مجموعه های عظیمی از نیروهای مردمی نظیر حشد الشعبی در عراق و گروه های دیگر در سوریه و لبنان و تجربه جدید دفاعی که در منطقه به وجود آمده سبب شده که آمریکائی‌ها در موضع انفعال، دست به ایجاد هرج‌ومرج در لبنان بزنند.

کارشناس مسائل سیاسی در یزد در پایان عربستان را مسئول اجرای این پروژه آمریکائی - اسرائیلی در منطقه معرفی کرد و اظهار داشت: آمریکائی‌ها که درواقع به‌نوعی نگران امنیت اسرائیل در منطقه هستند به کمک رژیم دست‌نشانده سعودی قصد دارند با اجرای این پروژه یا زمان را به نفع خود بخرند و یا در این فتنه‌ها نتایجی را کسب کنند و نهایتاً هم، حزب‌الله و به‌طور غیرمستقیم ایران را مسئول آشوب‌های لبنان معرفی کنند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار