Navigation Navigation

محتوا محتوا

حاج منصور ارضی در یزد:

اشک بر مصائب اهل‌بیت (ع) محرک موتور زندگی انسان/ اشعار عاشورایی باید دارای روح شجاعت، حماسه‌آفرینی و انقلابی گری باشد


مداح سرشناس کشور گریه بر امام حسین (ع) را سبب نشاط در زندگی دانست و گفت: برخی می‌گویند گریه بر امام حسین (ع) انزوا می‌آورد درحالی‌که این گریه حکم بنزین اتومبیل را دارد چراکه گران‌ترین اتومبیل نیز اگر بنزین نداشته باشد قابل‌استفاده نیست و اشک بر مصائب اهل‌بیت (ع) موتور زندگی انسان را به راه می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛حاج منصورارضی از مادحین سرشناس کشوری شب گذشته در جمع مردم یزد لذت حضور در مجالس اهل‌بیت (ع) و به‌ویژه امام حسین (ع) را توصیف نشدنی بیان کرد و ابراز داشت: امروز برخی افراد در فضای مجازی نقش شیطان را ایفا می‌کنند چراکه شیطان نیز در ماجرای کربلا در ابتدا از پیروزی شیاطین انس خوشحال شد اما پس‌ازآنکه تجلی شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) را مشاهده کرد ملول و ناراحت شد و به فکر یافتن راه‌حلی برای کمرنگ کردن این تجلی افتاد.

مداح معروف کشوری با اشاره به هجمه‌هایی که در آستانه محرم امسال علیه برپایی مجالس امام سوم شیعیان به وجود آمد اظهار داشت: البته با حضور انبوه مردم و به‌ویژه نسل جوان در مجالس روضه سیدالشهدا (ع) تیرهای زهرآلود دشمن به سنگ خورد.

ارضی در ادامه نگاه کاسب‌کارانه به عزاداری سیدالشهدا را نگاه غلطی برشمرد و گفت: حربه‌های دشمن اشکال گوناگونی دارد و یکی از این اشکال، انداختن شک و تردید در بین عزاداران و هئیات مذهبی است به‌گونه‌ای که اصل عزاداری فراموش‌شده و توجه هئیات و عزاداران به سمت‌وسوی رقابت کاسب‌کارانه برود.

وی افزود: زمانی که برای یک هیئت بهتر بودن و بهتر خواندن مطرح باشد دیگران عزدارای رنگ و بوی حسینی ندارد بنابراین زیبا خواندن جای بامعرفت خواندن را می‌گیرد و این بسیار خطرناک است.

این مداح اهل‌بیت (ع) در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی اشعار و محتوا در نوحه‌سرایی و نوحه‌خوانی اشاره کرد و گفت: اشعار عاشورایی باید دارای روح شجاعت، حماسه‌آفرینی و انقلابی گری باشد و از خواندن اشعار بی‌محتوا پرهیز شود.

وی گریه بر امام حسین (ع) را سبب نشاط در زندگی دانست و گفت: برخی می‌گویند گریه بر امام حسین (ع) انزوا می‌آورد درحالی‌که این گریه حکم بنزین اتومبیل را دارد چراکه گران‌ترین اتومبیل نیز اگر بنزین نداشته باشد قابل‌استفاده نیست و اشک بر مصائب اهل‌بیت (ع) موتور زندگی انسان را به راه می‌اندازد.

مداح کشوری توجه به عظمت حادثه کربلا را سبب جاری شدن اشک بر امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: انسان تنها زمانی می‌تواند بر مصیبت‌های حادثه کربلا اشک بریزد که نسبت به حقیقت عاشورا معرفت پیدا کند.





آخرین اخبار آخرین اخبار