Navigation Navigation

محتوا محتوا

یک کارشناس مذهبی:

اظهار ارادت به اهل بیت در طول تاریخ وجود داشته است/تجلی فاطمیه در سال های اخیر،به برکت نظام مقدس اسلامی و تاکیدات مفام معظم رهبری


یک کارشناس مذهبی گفت: اظهار ارادت به اهل بیت در طول تاریخ وجود داشته اما با توجه به شرایط جامعه، دارای شدت و ضعف بوده است.

یزد امــــــروز؛ «آن كسى كه نداى تفرقه‌ى بين شيعه و سنى را سر ميدهد و به بهانه‌ى مذهب، ميخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شيعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند» این جمله ولی امر مسلمین جهان درباره لزوم حفظ وحدت است.


برهیچ کس پوشیده نیست که نیاز امروز جهان اسلام حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه می باشد اما در این بین هستند عده ای که به نام تشیع و یا تسنن و با مطرح کردن شبهات تاریخی چوب حراج به یکدلی و وحدت مسلمانان زده و قصد ایجاد شکاف بین مسلمانان را دارند.


از این رو به سراغ حجت الاسلام محمد هادی آراسته رفته تا پاسخ برخی ار این شبهات را بیابیم.


شبهه اول: چرا امیرالمومنین از اسامی خلفای صدر اسلام برای فرزندانش استفاده کرده است؟

دلایل نام گداری برخی فرزندان حضزت علی (ع) به نام های خلفای صدر اسلام این است که  درآن دوران تعداد نام ها محدود و مشخص بوده است و انتخاب یک نام دلیلی بر گرایش فرد به تفکرات صاحبان نام نبوده است کما اینکه مردم و حتی خلفای صدر اسلام نیز از اسامی علی ،حسن و حسین نیز بهره می برده اند.


شبهه دوم: چرا توجه به ایام فاطمیه درسالیان اخیر صورت گرفته حال آنکه در طول تاریخ، حکومت های شیعه نظیر، آل بویه و صفویان علی رغم برگزاری مراسمات عاشورا، چندان به برگزاری مراسم فاطمیه اهتمام نداشته اند؟

اظهار ارادت به اهل بیت در طول تاریخ وجود داشته اما با توجه به شرایط جامعه، دارای شدت و ضعف بوده، حتی در مورد مراسم عزاداری امام حسین نیز درزمان امام سجاد خفقان شدید حاکم بوده  است.

حجت الاسلام آراسته اضافه کرد: در تاریخ داریم که  در زمان مامون هرکس که به برپایی مجاس امام حسین مبادرت می ورزید دستش را قطع می کردند و یا متوکل سه بار گنبد و بارگاه امام حسین را خراب کرده و آب انداخت و زمین آن را شخم زد.

این کارشناس مذهبی افزود: ارادت به اهل بیت به ویژه حضرت زهرا(س)همیشه وجود داشته اما تابع شرایط زمان بوده است و تجلی فاطمیه در سال های اخیر،به برکت نظام مقدس اسلامی و تاکیدات مفام معظم رهبری می باشد.






آخرین اخبار آخرین اخبار