Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد:

اعتقادبه اصل ولایت‌فقیه،زمینه‌ساز پذیرش ولایت حضرت صاحب‌الزمان(ع) /یکی از انتظارات امام عصر(عج) از شیعیان،مقابله در برابر ظالمان عالم است


رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزداعتقاد و التزام عملی به اصل ولایت‌فقیه را زمینه‌ساز پذیرش ولایت حضرت صاحب‌الزمان(ع) دانست.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد در مصاحبه اختصاصی با یزدامروز؛ درخصوص ویژگی‌های عصر ظهور گفت: آنچه از متون روایاتی و احادیث دینی برداشت می‌شود این است که تحقق حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) یک وعده الهی بوده و با تشکیل این حکومت عدالت در دنیا گسترده شده و نا به سامانی‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جهان سامان‌یافته و فضای حاکمیتی عدالت محور و اسلامی حکم‌فرما خواهد شد .

حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا ابویی با اشاره به انتظارات حضرت ولی‌عصر(عج) از جامعه تشییع اظهار داشت: منتظران مصلح جهان خود باید در وهله اول انسان‌هایی درست رفتار و متدین باشند و برخلاف منویات ولایت ائمه اطهار و قوانین الهی برگرفته از قرآن حرکت نکنند و با تلاش و کوشش در جهت بازگرداندن شریعت به جامعه مقدمات ظهور حضرت را فراهم آوردند.

حجت‌الاسلام ابویی ادامه داد: یکی از انتظارات امام عصر از منتظران، مقاومت و مقابله در برابر ظالمان و زورگویان عالم است و کسی که روحیه مبارزه با ظلم و ظالم را نداشته باشد قطعاً نمی‌تواند همراه خوبی برای  ولی زمان خویش باشد.

وی  انتظار فرج را مایه نشاط و سرزندگی جامعه شیعه دانست و افزود: اصل انتظار زنده نگه‌داشتن خط عاشورا و اهداف اباعبدالله الحسین(ع) بوده و جامعه می‌تواند در سایه همدلی و وحدت، شرایطی را به وجود آورد که در زمان ظهور،حادثه کربلا تکرار نشود.

دکتر ابویی در ادامه به بیان  وظیفه مردم در دوران غیبت منجی عالم بشریت پرداخت و گفت: با توجه به اینکه رسالت منجی موعود گسترش رفاه، آسایش و توحید در بطن جامعه  و انجام اصلاحات دینی است لذا مردم ابتدا باید در خود آمادگی عمل به تکالیف الهی را به وجود آورده و پس‌ازاین آمادگی است که می‌توانند یار و یاور منجی عالم بشریت باشند.

حجت‌الاسلام ابویی اعتقاد و التزام عملی  به اصل ولایت‌فقیه را زمینه‌ساز پذیرش ولایت حضرت صاحب‌الزمان(ع) دانست و ابراز داشت: ازآنجاکه شیعه معتقد است ائمه اطهار (ع)اختیاردار و ولی افراد جامعه دینی هستند لذا پذیرش ولایت حضرت ولی‌عصر منوط به پذیرش ولایت نواب خاص و عام ایشان بوده و این امر می‌تواند تمرینی برای پذیرش ولایت آن حضرت  در دوران ظهور باشد.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان افزود:افرادی که در دوران غیبت نسبت به پذیرش فرمان الهی و تبعیت از اراده حق سر تسلیم فروآورده و در این دوران فرمان پذیر نواب خاص و عام حضرت بقیه‌الله  باشند آمادگی خود را برای ظهور منجی عالم بشریت و گردن نهادن به‌فرمان‌ها ایشان محک می‌زنند

وی ادامه داد: در زمان رسول خدا و به‌فرمان ایشان مبحث ولایت‌پذیری به‌عنوان یک تکلیف در جامعه مطرح شد و کسانی که در غدیر خم با حضرت علی (ع) بیعت کردند و به بیعت خود وفا نکردند مسیر اسلام را به‌سوی انحرافات تغییر داده و عملاً امیرالمؤمنین نیز نتوانست جلوی آن را بگیرد چراکه وقتی جامعه ولایت‌پذیر نباشد دستان ولی و امام آن جامعه بسته خواهد بود بنابراین ولایت‌پذیری باید نصب ا لعین جامعه باشد تا ولی زمان بتواند اهداف الهی را در جامعه پیاده کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اینکه اخبار منتشرشده درزمینهٔ بروز نشانه‌های  ظهور تا چه حدی به واقعیت نزدیک است اذعان داشت: شکی نیست که در اخبار و روایات ،ظهور منجی از زمان قبل از اسلام وعده داده‌شده و پدیده ظهور دارای علامت‌های ظاهری و باطنی است.

وی افزود: از بعد ظاهر قضیه حوادثی به وقوع پیوسته که نزدیک بودن امر ظهور را نشان می‌دهد و حتی از منظر باطنی امر ظهور،  گذر زمان و عمر دنیا نیز جهان را به سمت پدیده ظهور نزدیک می‌کند و این نشانه‌ها و علامت‌ها واقعیت دارد اما این بدین معنی نیست که بتوان زمان مشخصی را برای ظهور مشخص کرد.






آخرین اخبار آخرین اخبار