Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

الگوی زن «نه غربی و نه شرقی» بن بست شکن و راهگشا برای دنیا


رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: امروز بخشی از جوانان دچار یک روزمرگی هستند بی‌دغدغه بودن و عدم توجه به اتفاقات اطراف سم بزرگی و خطر جدی برای آینده کشور ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار یزدامروز، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: امروز بخشی از جوانان دچار یک روزمرگی هستند درحالی‌که نباید گذاشت نسل دختران جوان ما بی‌دغدغه باشند چراکه بی‌دغدغه بودن و عدم توجه به اتفاقات اطراف سم بزرگی و  خطر جدی برای آینده کشور ما خواهد بود که جوانانش بی‌دغدغه باشند.

مینو اصلانی پیش از ظهر امروز در همایش نقش زنان و چهار دهه ایثار با اشاره به نقش مهم زنان ر جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات قرن چهاردهم، وقوع انقلاب اسلامی است؛ چراکه انقلاب اسلامی در قرن چهاردهم انسان را از بردگی انسان‌ها نجات و به سمت خداوند رهنمود می‌کند و زنان در عرصه و جهان پیشرو نقش بسیار مهمی را بر عهده‌دارند؛ چراکه زنان در مسند تربیت، پرورش‌دهنده نسلی هستند که قرار است همه اتفاقات زیبا را رقم بزنند.

وی بابیان این‌که زنان در مسند تربیت درواقع در امتداد وجود حق‌تعالی که مربی و تربیت‌کننده انسان است قرار دارند اظهار داشت: اگر زن تربیت نسل‌ها ر ا کنار بگذارد و از آن دور شود گویی زحمات انبیا الهی  که برای تربیت انسان‌ها آمدند را هدر داده است.

اصلانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار زن شهید گفت: ایشان در این پیام می‌فرمایند ما الگوی زن شرقی را قبول نداریم چراکه هیچ رد پایی در تاریخ ندارد و بدون تأثیرگذاری است و دچار روزمرگی است و زن غربی هم نمی‌تواند الگو باشد چراکه زن غربی امروز بی‌هویت‌ترین زن در همه جهان است.

وی ادامه داد: امروز اگر پیشینه تاریخی این پیام  بررسی شود متوجه می‌شویم که در آستانه دهه چهارم الگویی سومی برای زنان را مطرح می‌کند الگوی زن نه غربی و نه شرقی که برای دنیا راهگشا است و شاخصه‌های آن را این‌گونه مطرح می‌کنند که می‌توان زن بود، عفیف بود، شریف بود، در مرکز و میدان بود و  این زن است که می‌تواند بن‌بست شکن باشد.

اصلانی اظهار داشت: الگو زن نه شرقی و نه غربی، الگویی است برای برون‌رفت از همه مشکلاتی که امروز مطرح است و این نتیجه تلاش‌ها و زحمات همه شیر زنانی که به‌عنوان فرزند، مادر و خواهر شهید ایستادگی کردند و چهره زن مسلمان را در دنیا چهره‌ای بی‌بدیل نشان دادند که می‌ایستد، مقاومت و فداکاری می‌کند و به‌عنوان نمونه مطرح می‌شود.

وی بابیان این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند من یک‌چیز از زنان مسلمان می‌خواهم و آن احیای هویت زن است ادامه داد: الگوی زن نه شرقی و نه غربی بن‌بست شکن است و معماران ایران جدید هستند و درواقع ایران جدید بر مبنای این الگو رقم خودِ و می‌خورد اما برای این‌که این الگوی زیبا را به دنیا  معرفی کنیم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نهضت‌های قبل از انقلاب گفت: قبل از انقلاب نیز نهضت‌های زیادی وجود داشت اما چون این نهضت‌ها عمیق نبوده و زنان در آن حضور نداشتند این نهضت‌ها به نتیجه نرسید پس حضور زنان یک حضور مؤثر است و طبق فرموده امام (ره) زنان در اساسی‌ترین مسائل و سرنوشت انقلاب مفید و مؤثر بوده و مسئولیت دارند.

اصلانی اذعان داشت: امروز بخشی از جوانان دچار یک روزمرگی هستند درحالی‌که نباید گذاشت نسل دختران جوان ما بی‌دغدغه باشند چراکه بی‌دغدغه بودن و عدم توجه به اتفاقات اطراف سم بزرگی و  خطر جدی برای آینده کشور ما خواهد بود که جوانانش بی‌دغدغه باشند.

 

وی با اشاره به حضور و نقش همه اقشار جامعه در وقوع انقلاب گفت: پیر و جوان، میانسال، زن، مرد و ... از همه اقشار در انقلاب حضور داشتند؛ امروز نیز ما به حضور جدی، دغدغه مند و  فعال نیاز داریم و باید برای آن فکر و برنامه‌ریزی کنیم.

اصلانی با تأکید بر  ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور جوانان در مسیر انقلاب و ولایت خاطرنشان کرد: برای عبور از پیچ تاریخی به جوانان دغدغه مند نیاز است که بتوانند به دنیا کمک کنند و گفتمان جمهوری اسلامی را به دنیا هدیه کنند و این نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر دارد تا این الگوی زن مسلمان ایرانی معرفی شود و برای آن نیاز به تلاش، همراهی، هم‌افزایی، هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی است. این کارها زیاد هم سخت نیست چراکه هدایت دست خداوند است اما تلاش ما می‌تواند خیلی راهگشا باشد.

وی بابیان این‌که در عرصه کنونی بی‌بندوباری زنان، غرب را به‌زانو درآورده است  افزود: باید امروز آنچه در غرب رخ می‌دهد گام‌به‌گام دنبال شود و مراقب باشیم در کشور ما شکل نگیرد.

اصلانی بابیان این‌که در مواجه با طیف جوان و نوجوان به بحث‌های اغنیای جدی نیاز است گفت: امروزه شبکه‌های اجتماعی سطح توقعات جوانان را خیلی بالابرده است. این توقعات باید مهار، مدیریت و کنترل شود و درواقع  باید اقناع شوند که انسان‌ها محدودیت‌هایی دارند  و این‌ها قابل‌پذیرش  است.

انتهای پیام/ق

 






آخرین اخبار آخرین اخبار