Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اداره آموزش و پرورش استان یزد:

آموزش و پرورش استثنایی یزد؛ پیشگام در محتوای الکترونیک


مصطفی پایدار گفت: کلاس مدارس استثنایی خوشبختانه کم جمعیت است ولی در عین حال شرایط تغییر کند به صورت گروه بندی شده اموزش حضوری را ادامه می دهیم.

مصطفی پایدار رئیس اداره آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدامروز در خصوص بازگشایی مدارس استثنایی استان یزد اظهار کرد: بازگشایی رسمی مدارس استثنایی استان هم همزمان با سایر مدارس 15 شهریور ماه اغاز شد اما دیروز بصورت نمادین مراسمی برای بازگشایی با حضور مدیرکل اموزش و پرورش استان برگزار شد.

پایدار با بیان اینکه بازگشایی مدارس استثنایی هم بر اساس دستورالعمل وزارت اموزش و پرورش اما با حساسیت و ملاحضات بیشتری است عنوان کرد: برای مدارس استثنایی هم سه شیوه حضوری، نیمه حضور و مجازی دیده شده است اما در نحوه برگزاری کلاس ها و محتوای اموزشی تفاوت هایی وجود دارد.

*** افتتاح کلاس تولید محتوای مدارس استثنایی در یزد

وی با بیان اینکه کار تولید محتوای الکترونیک برای مدارس استثنایی استان یزد از ابتدای فصل تابستان شروع شده است گفت: دیروز کلاس تولید محتوای مدارس استثنایی استان افتتاح شد و معلم با حضور در استودیو مطالب اموزشی را می کند و بصورت انلاین و افلاین در اختیار دانش اموزان قرار می گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه توصیه شده هر دانش اموزانی که دارای بیماری زمینه ای هستند در کلاس های حضوری حاضر نشوند عنوان کرد: کلاس مدارس استثنایی خوشبختانه کم جمعیت است ولی در عین حال شرایط تغییر کند به صورت گروه بندی شده اموزش حضوری را ادامه می دهیم.

***همه دانش اموزان استثنایی ثبت نام شده اند

وی با بیان اینکه متوسط کلاس دانش آموزان استثنایی 6 نفر تا 11 نفر است ابراز کرد: امسال همه دانش اموزان استثنایی ثبت نام شده اند اما با توجه به ویژه بودن سال تحصیلی امسال و شرایط کرونایی امکان اینکه خانواده ای برای ثبت نام فرزند خود اقدام نکرده باشند.

پایدار با عنوان اینکه ورودی پایه امادگی دانش اموزان استثنایی استان یزد تا 40 نفر جدید بوده است گفت: قبل از اینکه نرم افزار شاد وارد بحث اموزش شود برای تحصیل دانش اموزان استثنایی از پیام رسان ها برای اموزش غیرحضور کمک گرفته می شد اما با برنامه شاد محیط اموزش مجازی با حاشیه کمتری روبروست.

***نرم افزار شاد برای برخی دانش اموزان استثنایی مناسب نیست

وی با بیان اینکه نرم افزار شاد برای برخی دانش اموزان استثنایی مناسب نیست افزود: بیشتر مشکل ما در اموزش مجازی همین دسترسی به اینترنت و گوشی تلفن همراه است که در مدارس عادی هم این چالش وجود دارد که سعی داریم با کمک خیرین این جالش را هم مرتفع کنیم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به وضعیت تناسب هفت گروه دانش اموزان استثنایی محتوای اموزشی تهیه شده و در اختیار دانش اموزان قرار گرفته است اما با توجه به شرایط خاص برخی دانش اموزان استثنایی کلا نرم افزار شاد برای ان ها مناسب نیست که با برگزاری جشنواره تولید محتوای الکترونیک و حتی دوره های آموزش تولید محتوای الکترونیک برای معلمان سعی شده برای همه گروه ها محتوای آموزشی تهیه شود.

***یزد در رتبه نخست تهیه محتوای الکترونیک برای دانش اموزان استثنایی

رئیس اداره آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه استان یزد رتبه نخست تهیه محتوای الکترونیک برای دانش اموزان استثنایی در کشور را دارد ابراز کرد: با شروع سال تحصیلی جدید همچنان تولید محتوی الکترونیک ادامه دارد اما این در توان هر مدرسه نیست که یک استودیو داشته باشد اما سعی شده با حداقل امکانات و یک گوشی هوشمند خیلی از کمبودها رفع شود البته تولید درسنامه برای دانش اموزان محروم از امکانات هم تهیه شده است.

وی در خصوص تامین مواد ضدعفونی کننده و ملزومات بهداشتی گفت: فعلا با شروع سال تحصیل ملزومات بهداشتی همه مدارس تامین شده اما مهم این است که این روند ادامه داشته باشد، خیرینی که هر سال به مدارس استثنایی کمک می کردند درخواست داریم در سال تحصیلی  جدید در این حوزه یاری گر مدارس باشند.

پایدار در پایان تاکید کرد: حتی برخی معلمان هم از امکانات اموزشی مجازی بی بهره هستند در صورتی که اگر حتی دانش اموز هم نباشد معلمان باید در مدرسه حاضر باشند و محتوای اموزشی را تولید کند.


 






آخرین اخبار آخرین اخبار