Navigation Navigation

محتوا محتوا

راشد یزدی:

انقلابی بودن مردم؛رمز تداوم و استمرار انقلاب است


استاد برجسته اخلاق گفت: اگر این مایه انقلابی بودن از دست برود، کل سرمایه نابود خواهد شد؛ هیچ وقت ملت انقلابی نباید این خاصیتش را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دهم فروردین و قیام مردم یزد که صبح امروز در مسجد روضه محمدیه برگزار شد، گفت: در انقلاب عنصری از جمله عناصر مؤثر وجود دارد به نام استمرار و تدام که مانند دیگر عناصر مانند مردم و رهبری و تشکل و تحزب در انقلاب‌ها، مهم و مؤثر است.

وی افزود: مسئله تداوم و استمرار انقلاب که مایه حیاتی‌اش انقلابی بودن مردم است از عناصر مهم انقلاب است و برای این باید از سلاح‌های مخصوصی استفاده کرد و بهترین برنامه همان برنامه‌ای است که انقلاب مقدس اول اسلام انجام گرفت و خداوند هم این مسئله را در سوره مبارکه فتح هشدار داده است.

این استاد برجسته اخلاق اظهار داشت: قرآن برای گرفتن جهان سلاح‌های نظامی معرفی نمی‌کند، بلکه سلاح‌های دیگری را برمی‌شمارد که یکی از آن‌ها این است که می‌فرماید «والذین معه اشداء علی الکفار» این یک سلاح است؛ با دشمن سازش نکیند و کنار نیایید و انقلابی بودن‌تان را از دست ندهید.

راشد یزدی تأکید کرد: اگر این مایه انقلابی بودن از دست برود، کل سرمایه نابود خواهد شد؛ هیچ وقت ملت انقلابی نباید این خاصیتش را از دست بدهد و کندی‌هایی هم که گاهی دیده می‌شود به خاطر بی‌توجهی به همین است.

وی تصریح کرد: جوهره انقلاب مانند راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس که هر سال چند بار شاهد آن هستیم، موجب می‌شود که ملت از سستی، کاهلی و رخوت و سردی نجات پیدا کند و گرامیداشت قیام مردم یزد در دهم فرودین نیز در همین راستا است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سلاح دوم ما «رحماء بینهم» است، این سلاح برنده تیزی است که پیامبر را جهانی کرد اما ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

راشد یزدی با بیان اینکه منظور از «رحماء بینهم» این است که مردم باید با هم خوب و به هم پیوسته باشند، بیان کرد: بی‌تفاوتی بلای خطرناکی است و اسلام به قدری روی این مسئله تکیه کرده که زن یا مرد مسلمان اگر بخواهد ببیند مسلمانی‌اش چند درجه است جز با این مقایس قابل اندازه‌گیری نیست.






آخرین اخبار آخرین اخبار