Navigation Navigation

محتوا محتوا

ائمه جمعه استان خواستار شدند

ایجاد اشتغال و تامین مسکن؛بهترین اقدام برای ایجادنشاط در جوانان/ناظرین برجام بجای پیام های توئیتری،پاسخی کوبنده به آمریکا بدهند


مهمترین سخنان ائمه جمعه سراسر استان یزد در خطبه های این هفته؛ تاکید بر ضرورت واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشور در برابر تصویب تحریم های جدید توسط آمریکائی ها،ایجاد اشتغال برای بالابردن نشاط در بین جوانان، محکوم کردن اقدام وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در هتک حرمت به مسجدالاقصی و اهمیت برگزاری نمازجمعه بود.

به گزارش یزدامروز؛مهمترین سخنان ائمه جمعه سراسر استان یزد در خطبه های این هفته؛ تاکید بر ضرورت واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشور در برابر تصویب تحریم های جدید توسط آمریکائی ها،ایجاد اشتغال برای بالابردن نشاط در بین جوانان، محکوم کردن اقدام وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در هتک حرمت به مسجدالاقصی و اهمیت برگزاری نمازجمعه بود.

آیت‌الله ناصری یزدی :

ایجاد اشتغال و تامین مسکن؛بهترین اقدام برای ایجادنشاط در جوانان/دیدار فرماندهان سپاه با رئیس جمهور دشمنان را مایوس کرد

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از واجباتی است که خداوند متعال به هیچ عنوان تمایلی به ترک آن ندارد اظهار داشت: به ویژه در نظامی که نظام اسلامی است و حاکمیت نایب امام زمان(عج) در آن وجود دارد نباید این نماز ترک شود.

وی با بیان اینکه در روایات داریم که اگر کسی سه هفته بدون دلیل در نماز جمعه شرکت نکند و آن را سبک بشمارد، منافق شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: در روایات دیگری هم داریم که اگر کسی نماز جمعه را مسخره کند یا دیگران را از رفتن به نماز جمعه نهی کند از چشم خداوند می‌افتد و روایت‌های متعددی وجود دارد که نسبت به عواقب ترک نماز جمعه به مومنان هشدار داده و این موضوع نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد اقامه نماز جمعه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد ملاقات فرماندهان سپاه با رئیس جمهور را  حرکت بسیارخوب، مفید و وحدت‌گرا دانست و اظهار داشت: این حرکت سبب شد دشمنان مایوس شوند و در این عرصه هم شکست بخورند.

وی  با تاکید بر اینکه نشاط باید در جامعه وجود داشته باشد، گفت: اگر می‌خواهیم به جوانان نشاط بدهیم باید برای آنها شغل و امکانات ایجاد کنیم، جوانان ما امروز نیاز به مسکن و اشتغال دارند و این جلساتی که برخی افراد می‌خواهند در نقاط مختلف شهر ایجاد کنند هیچ نشاطی در جامعه به وجود نمی‌آورد چرا که تنها یک عده خاص با پرداخت مبالغ گزاف می توانند در این جلسلت حضور پیدا کنند و اکثریت جامعه توانایی پرداخت چنین هزینه هایی را ندارند.

امام جمعه بخش بهمن:

ناظرین برجام بجای پیام های توئیتری،پاسخی کوبنده به آمریکا بدهند

حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: هدف آمریکا از وضع تحریم علیه ایران دامن زدن به اختلافات سیاسی، دو قطبی کردن جمهوری اسلامی، تضعیف قدرت نظامی از جمله سپاه پاسداران، شکستن جبهه مقاومت و فلج کردن اقتصاد است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه راه مقابله با این توطئه ها، اتحاد و انسجام تمام گروه های سیاسی در کشور است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود مشکل آمریکا با ایران را اصل نظام جمهوری اسلامی عنوان کردند، نه انرژی هسته ای و حقوق بشر. تحریم های جدید نشان داد آمریکا برای ایران قابل اعتماد نیست؛ لذا مسئولین و ناظرین برجام باید دست از پیام های توئیتری بردارند و پاسخی کوبنده و محکم به زیاده گویی ها و قلدری های آمریکا بدهند.

خطیب موقت جمعه شهرستان بافق:

دختران،بخشی از سرمایه ملی و اسلامی/تصویب تحریم ها علیه ایران نشان از عداوت آمریکائی ها دارد

خطیب موقت جمعه شهرستان بافق در خطبه دوم این هفته با اشاره جایگاه والای حضرت معصومه (س) گفت: تمامی مفاهیم سازنده‌ای در اسلام وجود دارد در دهه کرامت تداعی شده است حضرت معصومه (س) الگوی دینی، اسلامی و انسانی برای همه زنان به‌ویژه جامعه اسلامی بوده و هستند.

حجت‌الاسلام علی روحانی در ادامه افزود: روز ولادت حضرت معصومه (س) در ایران با عنوان روز دختر نام‌گذاری شده و این نشان‌دهنده اهمیتی است که نظام برای این قشر از جامعه اسلامی قائل بوده است و واقعیت همین است که دختران در جامعه اسلامی بخشی از سرمایه ملی و اسلامی محسوب می‌شوند زیرا این قشر برای نظام جمهوری اسلامی و دشمنان مهم است.

وی تأکید کرد: دشمن از طریق توطئه و نقشه‌هایی که برای دختران جامعه ما پیاده‌سازی می‌کند و در تلاش است که با واریز فرهنگ بیگانه به افکار و عقاید آن‌ها، از طریق ماهواره و فضای مجازی و القای شبهه آن‌ها از دین و فرهنگ اسلامی دور کند تا موفق نشوند فرهنگ دینی را در زندگی خود پیاده کنند و شخصیت بزرگی همچون حضرت معصومه (س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی در رابطه با تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار داشت: مجلس نمایندگان آمریکا طرح اعمال تحریم‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و کره شمالی تصویب کرد. تصویب این طرح بیانگر این است که در مورد جمهوری اسلامی، آمریکا نه‌تنها اهل مذاکره و تعامل و قابل‌اعتماد نیست بلکه نهایت عداوت و دشمنی نسبت به ایران و مردم بیدار ایران نشان دادند.

خطیب نماز جمعه هرات:

بازگشت قدرتمند به غنی سازی،پاسخ قاطع به نقض برجام است

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته ولایت پذیری در مکتب اسلام ناب محمدی(ص) همچون دیگر امور عبادی دارای مراتب مخصوص دانست و گفت: ولایت در مکتب اسلام از چنان جایگاه والایی برخوردار است که، بزرگان و علمای اسلام از آن به عنوان رکن و اساس توحید و دژ مستحکم الهی یاد کرده اند.

وی افزود: شرط همنشینی با امامان معصوم و اهل بیت پیامبر(ص) این است که ولایت را قبول داشته باشیم و مراد از پذیرش ولایت،منحصر به زبان نیست و باید در همه عرصه ها و موقعیت ها از رهبری تبعیت محض داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه هرات به قضیه برجام اشاره و اظهار داشت: نمونه بارز عدم ولایت پذیری، در مسئله برجام رخ داد که نمایندگان مجلس در عرض بیست دقیقه مفاد این سند را تصویب و تمام خط قرمزها و شروطی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند در این مسئله نادیده گرفته شد و نتیجه آن امروز با تشدید تحریم های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران برای همگان علنی شد.

حجت الاسلام جعفری گفت:وظیفه دولت و دستگاه‌های دیپلماسی به ویژه هیئت نظارت این است در برابر تحریم‌های تحمیلی و ظالمانه آمریکا که نقض آشکار برجام است مواضع قاطعانه‌تری عمل کند و به اقدامات عملی برای تقابل دست بزند.

وی تاکید کرد: تنها موضع و واکنش جمهوی اسلامی ایران در نقض برجام بازگشت به غنی سازی،تجهیز نیروگاه های هسته ای و حضور در صحنه توسط مردم است.

خطیب جمعه ابرکوه:

سکوت خائنانه حکام عرب در برابر فلسطین نشانه حمایت آنان از اسرائیل است

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به تصویب تحریم های جدید علیه ایران، اظهار کرد: با این تحریم های گستره که توسط نمایندگان کور کنگره آمریکا تصویب شد معلوم می شود که  این آخرین تیر آنهاست که در چله کمان گذاشته اند. غافل از اینکه فشارهای متعدد آنان، ملت ایران را آبدیده کرده و از نظر سیاسی موجب تحرک مسئولان شده است

حجت اسلام حسینی تأکید کرد: این اقدام دستگاه دیپلماسی ایران را به موضع تقابل کشانده،  رئیس جمهور را به واکنش مثبت وا داشته و زمینه رسوائی جهانی و انزوای بین المللی آمریکا را با عهد شکنی های آشکارشان فراهم کرده است.

حسینی ضمن تقدیر از مسئولین وزارت خارجه و رئیس جمهور در یکپارچه نشان دادن کشور، یادآور شد: همه می دانیم که سیاست انفعالی، دستاوردی جز زیاده خواهی، پرروئی و گستاخی مسئولین خام و بی تجربه واشنگتن ندارد. هدف اصلی آمریکا حفظ موجودیت اسرائیل است که بار دیگر سرنوشت قدس شریف و حقوق ملت فلسطین را به بازی گرفته و خشم عمومی ملت های مسلمان را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اسرائیل با قیام فلسطینیّان و مسلمانان جهان فهمید که هتک حرمت مسجدالاقصی، اعلان جنگ علیه جهان اسلام است و به همین دلیل از طرح یهودی سازی بیت المقدس و تغییر هویت مسجدالاقصی عقب نشینی کرد در حالی که سکوت ننگین و خائنانه حکام عرب حمایت از نقشه های شیطانی آنان بود.

خطیب جمعه ابرکوه در ادامه ضمن گرامیداشت روز «نماز جمعه» یادآور شد: نماز جمعه به عنوان پایگاه انقلاب، قرارگاه ایمان، بصیرت و تجلّی گاه حضور مؤمنین جهت نمایش وحدت، اُخوّت، همدردی و تبادل نظر بین آحاد مردم است؛ لذا هر کسی به هر نحو که نماز جمعه را تضعیف کند، در قبال امام و شهدا فردای قیامت مسئول است.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار