Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد خبر داد

ایجاد شبکه های زیرزمینی برق در بافت تاریخی یزد/ تولید هر کیلوات ساعت برق 1000دلار آب می خورد


ارش نواب با اشاره به اقدامات این شرکت در حذف تیرهای برق در بافت تاریخی گفت: یکی از برنامه های ما در بافت تاریخی این است که در این بافت شبکه های زیرزمینی برق ایجاد کنیم.

 به گزارش یزدامروز؛ ارش نواب در مصاحبه با خبرنگار یزدآوا؛ از فراهم شدن سازوکار استخراج ارز دیجیتالی خبر داد و گفت: در این زمینه متقاضیان باید از وزارت صمت مجوزهای لازم را اخذ کرده و سپس بر اساس مقررات وزارت نیرو نسبت به  استخراج ارز دیجیتال اقدام  کنند.

وی افزود: البته تعرفه برق استخراج ارزهای دیجیتال گرانتر از تعرفه مصارف صنعتی است اما برای تولید کننده صرفه اقتصادی دارد.

ایجاد شبکه های زیرزمینی برق در بافت تاریخی یزد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به اقدامات این شرکت در حذف تیرهای برق در بافت تاریخی گفت: یکی از برنامه های ما در بافت تاریخی با توجه به درخواست های مکرری که سرمایه گذاران برای دریافت کنتور برق دارند این است که در این بافت شبکه های زیرزمینی برق ایجاد کنیم و پست های بزرگی را به صورت دفنی در چند نقطه بافت احداث نمائیم.

نواب اضافه کرد: برای این کار نیاز به حفاری و اخذ مجوزهای آن در بافت داریم که امیدورایم با تعامل خوب دستگاه های متولی این اقدام هر چه سریعتر انجام شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مزایای تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی ابراز داشت: دولت برای تشویق مردم به سرمایه گذاری در این زمینه اقدام به خرید برق مازاد خانگی تا ده برابر قیمت فروش آن کرده است اما نمی تواند در این زمینه تسهیلاتی به متقاضیان بدهد ضمن اینکه مجوز استفاده از انرژی خورشیدی بر اساس مصرف استان ها تعیین  شده و در حال حاضر برای ایجاد نیروگاه های انرژی خورشیدی دو برابر سقف مجوزها برای بخش خصوصی مجوز صادرشده که متاسفانه به دلیل نوسانات نرخ ارز هنوز این بخش اقدامی صورت نداده است.

تولید هر کیلوات ساعت برق 1000دلار آب می خورد

وی با بیان اینکه برای تولید هر کیلوات ساعت برق 1000دلارهزینه می شود ابراز داشت: اگر بتوانیم 300 ساعت مصرف برق را در صنعت کنترل کنیم به اندازه هزینه ایجاد یک نیروگاه بزرگ صرفه جویی کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان پیرامون ساماندهی روشنایی معابر شهری هم گفت: متاسفانه در کشور روشنایی عمومی مازاد بر نیاز است و برای کاهش مصارف این حوزه باید نسبت به تعویض چراغ های سطح شهر اقدام شود که در این زمینه در چند نقطه شهر یزد لامپ های ال ای دی کم مصرف با لامپ های گازی پرمصرف تعویض شدند و تا اواخر سال نیز پروژه تعویض روشنایی معابر بلوار شهید دشتی انجام خواهد شد.

اگر به صنعت برق استان تعرض هوایی بشود قدرت تامین برق اماکن حساس و حیاتی را داریم

نواب در بخش پایانی سخنانش به توانمندی های صنعت برق استان اشاره کرد و گفت: اگر خدای نکرده به  نیروگاه های برق ما تجاوز هوایی صورت گیرد قدرت تامین برق اماکن  حساس و حیاتی استان را داریم و از این بابت با کوچکترین مشکلی روبرو نخواهیم شد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار