Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد خبر داد

برگزاری جشنواره ایده‌های برتر و نمایشگاه فن بازار در یزد


معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد از برگزاری چهاردهمین جشنواره ایده‌های برتر و نمایشگاه فن بازار در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدامروز، احمدرضا فقیه خراسانی پیش از ظهرامروز در نشست خبری جشنواره های ایده برتر با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره ایده های برتر، اظهار کرد: پارک علم و فناوری با باوری که نسبت به این موضوع دارد این مسابقات را اجرا می کند.

معاون فناوری پارک افزود: در پارک های علم و فناوری هدفمان شرکتهای دانش بنیان و حمایت از آنها است و چون ایده، اولین زنجیره ای تجاری سازی یک پژوهش است باید یکسری ایده پرداز خلاق و مبتکر داشته باشیم.

وی در ادامه گفت در این حوزه سال ها است که کارمان را شروع کردیم. اکنون در حوزه کودکان در پارک کودکان فعالیت داریم و همچنین اولین پارکی هستیم که مرکز نوآوری را افتتاح کرده ایم.

فقیه خراسانی اضافه کرد: مرکز نوآوری تنها مرکزی است که از شخصیت های حقوقی و تنها در قالب شرکت حمایت می کند.

وی گفت: مرکز نوآوری در دانشگاه یزد، مجتمع آموزشی جوادالائمه و برخی از مدارس غیرانتفاعی شعبه دارد که دانش آموزان و دانشجویان اگر ایده ای دارند در چهار سطح حمایتی به آنها کمک می شود تا ایده خود را بسازند.

معاون فناوری پارک با بیان اینکه امسال در جشنواره ایده های برتر در حوزه های خاص حمایت ویژه می شود، ابراز کرد: در بحث آب و کاشی و سرامیک شروع کردیم و از مردم خواسته ایم هر ایده‌ای که در این حوزه‌ها دارند آن را مطرح کنند.

وی افزود: در کاشی و سرامیک از لحاظ آلودگی مصرف آب و همچنین کیفیت سرامیک ها که از دغدغه های استان یزد می باشد در ایده های برتر از شرکت کنندگان خواسته ایم یک ویدیوی ۳ دقیقه ای از کارشان تهیه و ارسال کنند.

فقیه خراسانی ادامه داد: هرساله نمایشگاهی در هفته پژوهش به عنوان فن بازار برگزار می‌شود که ارائه توانمندی های فناوری و پژوهشی تمام نهادهای دولتی و خصوصی می باشد. متولی برگزاری این نمایشگاه در سال جاری پارک علم و فناوری است و به احتمال زیاد در کارخانه جنوب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از تاریخ  ۲۷ الی ۲۹ آذرماه برگزار می شود، گفت: برای  بیست ایده برتر غرفه رایگان در نمایشگاه در نظر گرفته می شود.

معاون فناوری پارک در پایان با بیان اینکه شرکت کنندگان تا 10 آذرماه می توانند ایده های خود را ارسال کنند، گفت: سال گذشته ۲۸۱۸ ایده در جشنواره شرکت کردند که ۸۴ ایده به مرحله ویدیو سازی و ۱۵ ایده به مرحله نهایی راه یافتند و۱۰ ایده به عنوان ایده برگزیده انتخاب شد.

انتهای پیام/

 





آخرین اخبار آخرین اخبار