Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد:

بهره‌مندی 96 در صد یزدی ها از نعمت گاز/ استان یزد دهمین مصرف کننده گاز کشور است


مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه 96 در صد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردارند، گفت: استان یزد دهمین مصرف کننده گاز کشور است.

به گزار ش یزدامروز به نقل از یزدآوا، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکهشرگت گاز یزد از سال 75 فعالیت خود را در استان شروع کرده است، اظهار کرد: از 542 روستای واجد شرایط استان 344 روستا از نعمت گاز برخوردار می باشد.

منوچهر فلاح افزود: 87 روستا هم اکنون دارای پیمان کار بوده و مشغول گاز رسانی می باشند. 27 روستا در مرحله آگهی و مناقصه هستند و مابقی در حال برنامه ریزی برای آنها هستیم.

وی با بیان اینکه در هر 10 شهرستان استان پروژه های گازرسانی فعال می باشد، اذعان کرد: جمعیت تحت پوشش روستای از نعمت گاز به 75 در صد رسیده است.

فلاح در ادامه گفت: از 21 شهر تنها بهاباد است که در حال گازرسانی می باشد که تقریبا شبکه گذاری آن به اتمام رسیده است. و در حال تست و علمک گذاری است و زمستان امسال این شهر از نعمت گاز بهرمند می شود.

وی اضافه کرد: خط انتقال گاز از بهاباد به بافق به طول 67 کیلومتر در حال اجرا است و تنها کمتر از یک کیلومتر از آن باقی مانده است تا گاز تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر 99 درصد جمعیت شهری از گاز استفاده می کنند و 96 در صد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردار شده است که یزد در این خصوص به عنوان استان سبز در کشور معرفی شده است.

وی ابراز کرد: بیش از دو میلیون نفر ساعت گازرسانی صورت گرفته است که خوشبختانه تاکنون هیچ نوع حادثه ای نداشته ایم.

فلاح در ادامه با بیان اینکه با تعامل سازمان نظام مهندسی در سال های گذشته تعداد تلفات مرگ و میرغیرایمن گاز بسیار کاهش یافته است، گفت: در سال 93 تعداد 7 مورد فوتی داشتیم ولی در سال های 94 و 95 این تعداد به یک نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه یزد دهمین مصرف کننده گاز در کشور است افزود: استان یزد دومین مصرف کننده گاز در صنعت کشاورزی است و در بخش صنعتی نیز توانسته ایم امکانات لازم برای گازرسانی به واحدهای صنعتی داشته باشیم.

فلاح به میزان کاهش مصرف فراورده های نفتی از سال 94 در استان اشاره کرد و گفت: در سال 94 با کاهش 54 میلیون لیتر فراورده های نفتی مقام اول کاهش سوخت مایع را به دست آوردیم و در سال 95 به میزان 49 میلیون لیتر کاهش مصرف این فراورده ها را داشتیم.

وی در ادامه به برنامه های شرکت گاز در هفته دولت اشاره کرد وگفت: در این هفته دهستان چاهک در خاتم که سال ها چشم انتظار گاز بودند به 11 روستا گازرسانی، 14 کیلومتر خط تغذیه و 133 علمک به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد بیان کرد: گازرسانی به نعمت آباد و رضوایه ابرکوه و از گازرسانی به 9 واحد صنعتی بزرگ (شرکت آسفالت هما گستر اردکان، بیمارستان ولیعصر بافق، مجتمع آلومین میبد و غیره) از دیگر برنامه های این شرکت است.

وی با بیان اینکه در مجموع این برنامه ها با اعتباری بالغ بر 13 میلیاردی تومان به بهره برداری می رسد، افزود: آغاز احداث پروژه پست امداد بافق و پروژه پست امداد اشکذر را در این هفته داریم.

وی در پایان با بیان اینکه گازرسانی در منطقه میانکوه نیازمند به 40 میلیارد توما بودجه دارد، گفت: فاز اول گازرسانی به طول 68 کیلومتر از مهریز به میانکوه آگهی داده شده و امیدواریم طی سه ماه آینده این پروژه آغاز شود.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار