Navigation Navigation

محتوا محتوا


بورس بازی کثیف مسکن یزد را چه کسانی مدیریت می کنند؟!


نایب رییس اتحادیه املاک استان یزد گفت: متاسفانه بورس بازی سازماندهی شده ای در بازار مسکن یزد و مناطقی مانند صفائیه ایجاد شده است که 30 نفر با یک سرمایه کلان مدیریت خرید و فروش را به دست گرفته و تعیین کننده قیمت شده اند.

به گزارش یزدامروز، با التهاب قیمت ارز و افزایش قیمت های ناگهانی در سال گذشته، قیمت مسکن نیز به عنوان یک نیاز اولیه رشد بی سابقه ای را تجربه کرد و با کاهش قدرت خرید، تقاضا برای اجاره نشینی افزایش یافته است.

***افزایش 80 درصدی قیمت مسکن در سال 97

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار داشت: معمولاً قیمت اجاره بها در پایان فصل ها بین بهمن تا اسفندماه و بعد از پایان امتحانات مدارس در اوایل فصل تابستان تغییر می کند.

دشتی پور گفت: به علت اینکه در این ایام تقاضا برای اجاره زیاد می شود به دنبال آن قیمت اجاره بها همه ساله حدود 10 درصد افزایش می یابد اما این افزایش قیمت در شرایطی رقم خواهد خورد که تورم و جهش قیمتی در طول سال نداشته باشیم.

وی با اشاره به جهش قیمتی مسکن در سال 97، تصریح کرد: قیمت مسکن از اردیبهشت تا آبان ماه سال 97 از سوی خود کارشناسان قیمت گذاری 3 بار افزایش قیمت داشت و در طول این مدت به طور میانگین 80 درصد افزایش قیمت داشت.

***رشد 50 درصدی اجاره بها در یزد

نائب رئیس اتحادیه املاک، تصریح کرد: وقتی مسکن گران می شود؛ تقاضا برای اجاره نشینی افزایش می یابد چراکه قدرت خرید مردم کاهش و جدای از افزایش تفاضا، قیمت اجاره بها هم افزایش می یابد که جهش اجاره بها نیز در سال گذشته بین 40 تا 50 درصد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا «اجاره بها در سال جدید افزایشی داشته است یا خیر؟» اظهارداشت: از ابتدای فروردین زمزمه هایی در بازار مسکن یزد بویژه منطقه هایی مانند صفائیه می شود که حکایت از رشد 20 درصدی قیمت ها طی یک ماه گذشته دارد.

***بورس بازی 30 نفر در باز مسکن یزد

«دشتی پور» اذعان داشت: متاسفانه بورس بازی سازماندهی شده ای در بازار مسکن یزد و مناطقی مانند صفائیه ایجاد شده است که 30 نفر با یک سرمایه کلان مدیریت خرید و فروش را به دست گرفته و تعیین کننده قیمت شده اند.

انتهای پیام/م*






آخرین اخبار آخرین اخبار