Navigation Navigation

محتوا محتوا

مشاور نهاد رهبری در دانشگاه های استان عنوان کرد

تدابیر جالب در تخت جمشید باستان برای رعایت عفاف و حجاب/بی حجابی غرب از صد سال گذشته کلید خورد


مدرس حوزه علمیه خواهران مهریز گفت: با آگاه سازی و اطلاع رسانی دقیق و مستمر می توان موضوع حجاب و از آن مهم تر موضوع عفت و پاکدامنی را در جامعه تقویت کرد.

به گزارش یزدامروز، زهرا محمدپور درمورد تاریخچه عفت و رعایت حریم زن در ایران باستان درگفتگو با خبرنگار صبح مهریز گفت: زنان ایران باستان بسیار عفیف و با حجاب بوده اند و زمانی که اسلام به ایران وارد شد، از آنجایی که موضوع حجاب زنان ایرانی با شریعت اسلام مطابقت داشت، به زودی دین اسلام را پذیرفتند.

مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان مهریز با اشاره به ارزش و شخصیت زن در نگاه شاهان و بزرگان ایران افزود: پله های تخت جمشید که از کاخ های باشکوه هخامنشیان است را کوتاه ساخته بودند تا زنان هنگام پایین یا بالا رفتن از پله ها ساق پایشان پیدا نشود و جالب تر آن که زنان اشراف و شاهزادگان باید با ظاهری کاملا پوشیده و دور از چشم اغیار رفت و آمد می کردند.

وی با بیان اینکه پروژه بی حجابی در صد سال گذشته کلید خورده است گفت: اگر به فیلم ها و داستان های اروپاییان توجه کنید همگی تا قرن 18 و 19 حجاب خود را حفظ می کرده اند و لباس های کاملا پوشیده داشتند و با کلاه موهای خود را می پوشاندند. به عنوان مثال در قسمتی از داستان بر باد رفته که حال و هوای قرن 19 را توصیف می کند، اهمیت حجاب زنان در آن دوران را به تصویر می کشد.

مدرس حوزه علمیه خواهران مهریز با بیان اینکه موضوع پوشیدگی و عفت و پاکدامنی در فطرت و وجود انسان قرار دارد خاطرنشان کرد: انسان  به طور ذاتی پاکی و پاکدامنی را دوست دارند و موضوع حجاب که دستاویزی برای ضد انقلاب خارج نشین شده است و قصد دارد به عنوان اهرمی برای مطامع خود از آن استفاده کند، موضوعی سیاسی نیست؛ حتی فراتر از دین و مذهب است و به موضوع انسانیت زن بر می گردد. چرا که پوشیدگی زن و حفاظت از ظرافت های روحی و جسمی که خداوند در وجود او به ودیعه نهاده است یک ضرورت است.

محمد پور با ابراز تاسف از غفلت برخی مسئولین امر درخصوص تهاجم فرهنگی خاطرنشان کرد: تفکر ضد دینی وقت بسیاری را صرف کمرنگ کردن موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ایران کرده است و در مقابل از سوی نهاد های متولی فرهنگ تلاش مستمر و اثرگذاری صورت نگرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری چندین سال قبل موضوع تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی دشمن را گوشزد کردند اما مسئولین اقدام خاصی در این رابطه انجام ندادند و امروز می بینیم متاسفانه موضوع بد حجابی و شل حجابی به بی حجابی تنزل پیدا کرده است.

مشاور نهاد رهبری در دانشگاه های استان با تاکید بر اینکه عفت و عفاف با اهمیت تر از حجاب است اظهار داشت: زن و مرد هر دو باید عفت عمومی را رعایت کنند و مادامی که موضوع عفاف نهادینه نشود، موضوع حفظ حریم، رعایت محرم و نامحرم و لزوم حجاب و پوشیدگی رعایت نخواهد شد.

محمدپور با بیان اینکه بر اثر غفلت، جوانان دچار بی هویتی شده اند گفت: وقتی نوجوانان و جوانان فلسفه حجاب و چرایی حجاب و عفاف را نمی دانند، ارزش واقعی حجاب و نوع پوشش را نیز درک نخواهند کرد. اگر نسل ما از فلسفه بسیاری از چیزهایی که خداوند به آنها امر کرده است دور بمانند به راحتی فرهنگ وارداتی و مخرب غربی را جایگزین فرهنگ اصیل خود می کنند.

وی درخصوص موضوع گردشگرانی که به مناطق تفریحی شهرستان مهریز سفر می کنند نیز یادآور شد: نمی توان موضوع پیچیدگی روابط و اهمیت گردشگری را از نظر دور داشت. حضور گردشگر همانطوری که تاثیرگذار است می تواند تاثیرپذیر نیز باشد.

عضو شورای فرهنگی شهرستان مهریز تصریح کرد: مسئولان شهرستان باید درمورد موضوع گردشگری تدابیری بیاندیشند و بر فرهنگ غنی اسلامی تاکید کرده و در سطح شهر و نیز در مناطق تفریحی، موضوع حجاب و رعایت حقوق الهی را متذکر شوند تا گردشگران هنگام ورود به شهرستان مهریز که شهرستانی با مردمانی مذهبی و عفیف است، به آداب و فرهنگ مردم احترام گذاشته و حجاب و پوشیدگی خود را رعایت کنند.

وی به نهادینه شدن امر به معروف  و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید معروف های الهی به مردم معرفی شوند. وقتی مردم معروف را بشناسند و اهمیت آن را درک کنند،  به دنبال منکر نخواهند رفت.

محمدپورافزود: همچنین متولیان امور فرهنگی باید از مهد کودک ها شروع کنند و تربیت اسلامی را از آنجا در ذهن و حافظه کودکان نهادینه کنند.

این مشاور دینی در دانشگاه های مهریز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که بارها در شورای فرهنگی شهرستان مطرح کرده ام، آموزش و آگاه سازی خانواده های مذهبی است. با آگاه سازی و اطلاع رسانی دقیق و مستمر می توان موضوع حجاب و از آن مهم تر موضوع عفت و پاکدامنی را در جامعه تقویت کرد. 

وی اضافه کرد: اگر مردم به ویژه افراد و خانواده های مذهبی، اخلاق اسلامی را در کلام و رفتار خود رعایت کنند، منصف باشند و به حقوق دیگران احترام بگذارند، صله ارحام انجام دهند و با فرزندان خود و خطاهای آنان آگاهانه و با خوش رویی برخورد کنند از حجم معضلات و منکرات کاسته شده، موضوع بی حجابی  نیز کمرنگ می شود؛ چرا که جوانان، ظاهر افراد مذهبی و تناقض آن با گفتار و کردار آنها را بر نمی تابند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار