Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه یزد در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی در یزد

تمامی دستگاه‌های مرتبط، همه تلاش خود را در رابطه با سلامت مردم به کارببندند


نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی خاطرنشان کرد: بهداشت و مسائل مرتبط با سلامت جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و همه دستگاه‌های مرتبط باید تمام تلاش خود را در این رابطه به کار ببندند.

به گزارش خبرنگار یزدامروز، نماینده ولی فقیه در استان یزد در مراسم افتتاح سومین بیمارستان صحرایی استان یزد اظهار داشت: این کار چند فایده و ارزش دارد که یکی از مهمترین آنها این است که همه نیروهای فعال در عرصه بهداشت اعم از سپاه، نیروی انتظامی، تامین اجتماعی، بهداشت و دیگر عرصه‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و با همدلی و اتحاد دست به چنین کاری می زنند.

آیت الله محمدرضا ناصری ادامه داد: در این حرکت هر ارگان قدرت و توان خود و ارگان های دیگر را ارزیابی و شناسایی می‌کند تا از آن  به عنوان قدرت و توان ذخیره در حوادث غیرمترقبه استفاده کند.

امام جمعه یزد با اشاره تعامل دستگاه های مختلف در این طرح گفت: به این وسیله هر دستگاهی برای خودش یک مسیر را انتخاب نمی‌کند که نتواند از پس کار برآید بلکه با استفاده از توان و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها، کارها به صورت مشارکتی و کامل جلو می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: بهداشت و مسائل مرتبط با سلامت جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و همه دستگاه‌های مرتبط باید تمام تلاش خود را در این رابطه  به کار ببندند.

ناصری با اشاره به اینکه معمولاً چنین اقداماتی که به این صورت و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، در زمینه‌هایی است که مردم در آن با مشکل مواجه هستند، گفت: مردم یا توان مراجعه به پزشک را ندارند و یا نسبت به مراجعه به پزشک آگاهی نیستند و چنین حرکت‌هایی می تواند زمینه ابتلای جامعه به بسیاری از بیماری‌ها را از بین ببرد.

امام جمعه یزد با هشدار نسبت به آسیب‌های تغذیه‌ نادرست بیان داشت: یکی از کارهایی که باید در اینجا انجام شود، بحث آموزش‌هایی است که در رابطه با سلامت مردم به ویژه تغذیه وجود دارد و باید مردم را نسبت به این آسیب‌ها آگاه کرد و گرنه جامعه با مشکلات بهداشتی زیادی مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر آموزش حفظ سنت‌های قدیمی به مردم اظهار داشت: متاسفانه الان پخت و پز در خانه ها کم رنگ شده و مردم بیشتر از غذاهای بیرون استفاده می‌کنند که این خطر زیادی برای سلامتی داشته و باید  آسیب‌های تغذیه‌ای و راهکارهای مناسب را به مردم اطلاع داد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر لزوم اقدام بیمارستان‌های صحرایی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مردم در زمینه سلامت و رعایت مسائل تغذیه تاکید کرد

نماینده ولی فقیه دراستان یزد تصریح کرد: باید ارائه خدمات را به نزد مردم برد و علاوه بر آگاهی‌رسانی به آنها در زمینه بهداشت و تغذیه، به آن ها خدماتی را هم که نیاز دارند عرضه کرد.






آخرین اخبار آخرین اخبار