Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار یزد:

تهیه دستورالعمل برای ایجاد وحدت رویه در احکام کمیسیون ماده 100 ضروری است


معاون هماهنگي امور عمراني استاندار یزد با بیان این‌که تخفیف در عوارض و تعرفه‌ها به کاهش مصرف انرژی از سوی مردم و کاهش تخلفات منجر می‌شود، گفت: تهیه دستورالعمل برای ایجاد وحدت رویه در احکام کمیسیون ماده 100 ضروری است.

به گزارش یزدامروز،«محسن صادقیان» درنشست هم‌انديشي نمايندگان وزارت كشوردر كميسيون ماده 100 قانون شهرداري‌های استان با اشاره به صلاحيت ذاتي كميسيون ماده 100 قانون شهرداري در رسيدگي به انواع تخلفات ساختماني، ‌اظهارکرد: تخلف‌های ساختماني را می‌توان به دو نوع تخلفات بدون مجوز و پروانه و تخلفات فني و مهندسي دسته‌بندی نمود كه برخورد مناسب با هر نوع تخلف، میزان تخلف، اهمیت و تعیین خطوط قرمز نیاز به بررسی و تأمل دارد .

وی افزود: براي بررسی و رسيدگي به تخلفات ساختماني بايد طرف مقابل اختلاف كه مردم هستند را نيز درنظر گرفت و به نیاز و خواست مردم اهمیت قائل شد زيرا مردم اطلاع و آگاهي از خیلی از مباحث فنی مهندسین را ندارند و خیلی‌ها به ضوابط و قوانین شهرسازی و طرح تفضیلی آشنایی و آگاهی كامل ندارند؛ ما می‌توانیم حتي براي ايجاد انگيزه همكاري در مردم از سيستم تشويق به جاي تنبيه استفاده نمايیم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: تخفیف در عوارض و تعرفه‌ها با رعایت مباحث کاهش مصرف انرژی برق و آب از سوی مردم به کاهش تخلفات کمک خواهد کرد .

صادقیان همچنين با اشاره به مشكلات مربوط به عدم رعایت ضوابط، یکی از این مشکلات را مربوط به سند مالکیت زمین دانست و بیان کرد: يكي از مشكلات حوزه ساختمان مربوط به امور سند املاك است كه در این موضوع مغایرت اساسی بین ماده 147 ثبت املاک و صدور پروانه شهرداری است و باید برای آن راهکاری اندیشیده شود .

وی در ادامه به بيان بخش دیگری از دلایل تخلفات ساختمانی ازجمله مباحث تعرفه نظام مهندسی، بروکراسی اداری در نظام مهندسی و شهرداری، عدم بازدارندگی جریمه کمیسیون ماده 100 و مبلغ بیمه ساختمان پرداخت و گفت: تهيه بانك اطلاعاتی از تخلفات شناسایی شده در كميسيون ماده 100 و تحلیل این بانک می تواند به شناخت بیشتر از تخلفات و انتخاب راهکار مناسب کمک کند .

این مقام مسئول در پایان اين جلسه به تهيه دستورالعمل ارزش معاملاتي توسط شهرداري و تهیه نرم افزار کنترل و نظارت بر ساختمان‌ها توسط راه و شهرسازی اشاره و خاطرنشان كرد: این حرکت‌ها گام‌های بسیار خوب و مثبتی در زمینه کاهش تخلفات ساختمانی است و در آینده به مردم در این زمینه بیشتر اطلاع‌رسانی خواهد شد .

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار