Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد خبر داد

حمایت از ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار؛در دستور کار کمیته امداد


جمالپور بابیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در سال‌های اخیر موردتوجه ویژه قرارگرفته است، افزود: کمیته امداد برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و خودکفا شدن آنان بسته‌های خدمتی مختلفی در نظر گرفته است.

به گزارش یزدامروز، همایش آموزشی کارآفرینی با حضور جمعی از مددجویان مستعد اشتغال و مجریان طرح‌های خودکفایی تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در این مراسم بابیان اینکه این نهاد به‌منزله  اورژانس  اجتماعی عمل می‌کند و بر این اساس ماندگاری مددجویان در آن معنا ندارد، گفت: مددجویان تحت حمایت پس از دریافت خدمات اولیه معیشت و استعداد سنجی به سمت اشتغال هدایت شده و با دریافت آموزش و تسهیلات لازم توانمند شده و از تحت حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

محمدحسین جمالپور بابیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در سال‌های اخیر موردتوجه ویژه قرارگرفته است، افزود: کمیته امداد برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و خودکفا شدن آنان بسته‌های خدمتی مختلفی در نظر گرفته است.

وی در این همایش که با حضور 636 مددجوی تحت حمایت برگزار شد، افزود: اشتغال‌زایی برای جامعه هدف تحت حمایت، از رویکردهای اصلی کمیته امداد از بدو تأسیس تاکنون بوده است.

جمالپور با اشاره به نقش مددکاران کمیته امداد در هدایت و تشویق مددجویان به سمت اشتغال پایدار و درآمدزا گفت: نیازمندان پس از ورود به کمیته امداد مشکلات خود را با مددکاران خانواده مطرح کرده و هر مددکار مسئولیت بررسی پرونده‌های مددجویی و تشخیص نیازهای حمایتی موردنیاز را بر عهده‌دارد.

وی ادامه داد: مددجویان پس از بهره‌مندی از بسته‌های خدمتی مشخص‌شده طبق نیازسنجی انجام‌شده توسط مددکاران، طی مدت‌زمان مشخص‌شده به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند تا نیازمندان در نوبت دریافت خدمات، جایگزین آنان شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بیان کرد: مددجویان مستعدی که مهارت شغلی لازم رادارند با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه مشغول کسب‌وکار می‌شوند و درصورتی‌که نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارتی باشند، این نهاد زمینه آموزش آنان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار