Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون خدمات شهری شهرداری یزد خبر داد

در میان بیش از 300 متکدی جمع آوری شده تنها دو نفر بومی بودند


معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به طرح جمع آوری متکدیان در یزد گفت: تنها دو متکدی از مجموع ۳۱۲ متکدی جمع‌آوری شده شهر در ۹ ماهه امسال بومی بودند.

به گزارش  یزدامروز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ صالحیان معاون خدمات شهری شهرداری یزد یکی از مهمترین موضوعات یزد را معضل ایجاد سد معبر از سوی برخی کسبه به ویژه مغازه‌های میوه‌فروشی عنوان کرد و گفت: این مشکل به وی‍ژه در بخش‌های مرکزی شهر مانند خیابان امام خمینی (ره)، خیابان قیام و محدوده میدان امیرچخماق که محل بیشترین تردد گردشگران شهر نیز محسوب می‌شود، بیشتر به چشم می‌آید.

وی با اشاره به مسئله تکدی‌گری و کودکان کار افزود: متاسفانه یکی از عمده مشکلاتی که در این باره با آن مواجه هستیم، دل‌رحمی خاص مردم یزد است که حتی در هنگام برخورد و جمع‌آوری این افراد از سوی ماموران مانع می‌شوند.

صالحیان تصریح کرد: برخی از متکدیان سطح شهر به صورت حرفه‌ای و نه از روی نیاز، فعالیت می‌کنند و از دل‌رحمی مردم یزد سوء استفاده می‌کنند به طور نمونه اخیراً با فردی متکدی برخورد کردیم که در جیب خود ۴۰۰ هزار تومان پول نقد به همراه داشت.

وی با اشاره به جمع آوری ۳۱۲ متکدی از سطح شهر در ۹ ماهه امسال خاطرنشان کرد: عمده کودکان کار نیز که در سطح معابر شهر اقدام به فروش اقلامی مانند جوراب، گل و غیره می‌کنند نیز غیر بومی و برخی نیز غیر ایرانی هستند و گاهاً نیز دچار آسیب‌های اجتماعی دیگری نیز می‌شوند.






آخرین اخبار آخرین اخبار