Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد:

روز قدس بايد نشان دهنده وحدت مسلمانان و وحدت مردم ايران باشد


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با اشاره به اينكه روز قدس به محلي براي نشان دادن وحدت مسلمانان جهان تبديل شده است گفت: برنامه ها و شعارها بگونه اي نباشد كه بخشي از مردم را آزرده نمايد و ارتباطي هم با روز قدس نداشته باشد بلكه بايد اين روز را به روز وحدت و انسجام جامعه خودمان تبديل نماييم.

به گزارش یزد امـــــروز،  محمد علي طالبي روز يكشنبه 7 تيرماه در نشستي كه به منظور برنامه ريزي برگزاري روز جهاني قدس در سالن اجتماعات صدا و سيماي مركز يزد برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي حادثه هفتم تير آيت الله بهشتي و 72 تن از ياران وفادار انقلاب اسلامي اظهار داشت: مقام معظم رهبري در سخنان اخير خود با اشاره به حوادث حمله شيميايي به سردشت، ترور شهيد صدوقي، حادثه هفتم تير و ساقط كردن هواپيماي ايرباس در 12 تير، فرمودند اين هفته را بايد به نام هفته حقوق بشر آمريكايي نام گذاري كرد.


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد افزود: در حقيقت همه ي اين حوادث در كنار بسياري از مسائلي كه امروز در كنار جهان اسلام مي گذرد نمادي هست از نوع حقوق بشر آمريكا كه مهمترين آن بحث فلسطين است كه امروز بيش از شش دهه مردم سرزمين فلسطين به عنوان يكي از پاره هاي اصلي جهان درگير ظلمي هستند كه صهيونيست ها در آن سرزمين اعمال مي كنند.
وي در ادامه تصريح كرد: در كنار بحث فلسطين شاهد بحث تجاوز به سرزمين يمن در سايه سكوت و حتي همراهي قدرت هاي استكباري و سازمان هاي بين المللي وابسته به آن قدرت ها هستيم.
"طالبي" خاطر نشان كرد: جنايات داعش كه امروزه فراتر از مرزهاي سوريه و عراق در حال انجام است نشان دهنده اين است كه ما با يك برنامه كاملا منسجم در جهت از هم گسيختن جهان اسلام مواجه هستيم كه لازم و ضروري است كه مسلمانان جهان از هر فرصتي براي انسجام بخشي بين خودشان در جهت مقابله با اين جنايت ها استفاده نمايند.


وي يادآور شد: نماد اصلي كه امروز براي وحدت جهان اسلام مطرح است بحث روز قدس مي باشد كه به نوعي جهاني شده و در بسياري از مناطق دنيا گرامي داشته مي شود.
اين مقام مسئول عنوان كرد: روز قدس در كنار آنكه نماد وحدت و انسجام است مي تواند نماد اعتراض نسبت به جنايت هايي باشد كه امروزه در هر نقطه اي از جهان در حال اتفاق افتادن است.


وي اظهار داشت: وظيفه و مسئوليت ديني و اسلامي ما ايجاب مي كند كه بنابر تاكيدات امام راحل و مقام معظم رهبري در روز قدس حضوري فعال داشته باشيم.

حمايت از قدس مي تواند در چارچوب منافع ملي ما تحليل شود

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در ادامه تصريح كرد: امروزه حمايت از قدس و گرامي داشت آن روز و نيز حمايت از مبارزيني كه در سرزمين هاي اشغالي عليه اسرائيل و آمريكا مبارزه مي كنند مي تواند در چارچوب منافع ملي ما هم تحليل شود.
وي با بيان اينكه امروزه مباحث استراتژيك امنيت ملي ما در چارچوب مرزهاي جغرافياي مان نيست گفت: ساز و كار دنياي جديد طوري شده است كه ما بايد فراتر از مرزهايمان به فكر امنيت ملي خودمان باشيم و اگر امروزه خدماتي در بعضي از نقاط دنيا ارائه مي شود  نبايد تصور شود كه اين خدمات صرفا يك بحث اعتقادي است و عده اي با اين برنامه ها و اقدامات نظام مخالفت نمايند بلكه اين اقدامات مي تواند در چارچوب امنيت ملي خودمان نيز تعريف شود.
" طالبي " خاطر نشان كرد: حوادث ايجاد شده در منطقه هم نشان از اين دارد كه اگر به اين مسائل در چارچوب امنيت ملي خود نگاه نكينم  به راحتي امنيت و آسايش مردم كشورمان دستخوش تغيير و چالش خواهد شد، بنابراين لازم است كه به اين بخش از موضوع روز قدس توجه نماييم و تحليل هايي را هم در اين رابطه داشته باشيم.
وي در ادامه از برنامه هاي تدوين شده در شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و از همه ادارات و دستگاههايي كه به نوعي پذيراي اين برنامه ها بوده اند قدر داني نمود و اظهار داشت: اين تعامل و همراهي بسيار خوب ادارات و سازمان ها در اين مسير نشان دهنده باور عميق آنها به اينكه بايد اين روز در احسن وجه گرامي داشته شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: اميدوار هستيم كه اين روز علاوه بر اينكه كمك مي كند به نشان دادن وحدت و انسجام همه مسلمانان در سراسر جهان نمادي از وحدت و انسجام مردم عزيز ايران نيز باشد.
وي در ادامه افزود: بايد سعي كنيم تا برنامه ها و شعارهاي ما بگونه اي نباشد كه بخشي از جامعه و مردم را آزرده نمايد و ارتباطي هم با روز قدس و اين مناسبت نداشته باشد بلكه بايد اين روز را به روز وحدت و انسجام جامعه خودمان تبديل نماييم. 
" طالبي " با بيان اينكه امسال  به نام سال وحدت، همبستگي و هم زباني نامگذاري شده گفت: بايد با توجه به رويدادهاي كه از جمله انتخابات پيش رو داريم از فرصت هايي همچون حضور همگاني در روز جهاني قدس، 22 بهمن و ده فجر استفاده كنيم تا اين وحدت و همبستگي را تقويت نماييم به اميد آنكه در پايان سال انتخابات شكوهمندي همراه با حضور حداكثري مردم داشته باشيم.
وي در پايان سخنان خود ضمن اميدواري به برگزاري هر چه باشكوه تر مراسم روز جهاني قدس اظهار داشت: بحث شهرستان ها در اين زمينه بسيار مهم است كه لازم است پيگيري هايي از سوي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و استانداري صورت گيرد تا ان شا الله با هماهنگي و تعامل دستگاه ها و با برنامه ريزي هاي خوبي كه صورت مي گيرد شاهد برگزاري باشكوه روز قدس در سطح شهرستان ها نيز باشيم.
گفتني است راهپيمايي روز قدس در شهر يزد در روز جمعه مورخ 19تير ماه از ساعت 11 صبح از ميدان شهيد بهشتي آغاز و به سمت خيابان امام خميني، چهار راه شهدا، خيابان قيام ادامه مي يابد و در ميعادگاه نمازجمعه با قرائت قطعنامه و برگزاري نمازجمعه پايان مي يابد.

 

منبع:اداره كل روابط عمومي استانداري يزد






آخرین اخبار آخرین اخبار