Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس فدراسیون ووشو:

سال 96 بهترین سال ووشو کشور/رتبه 25 ووشوی یزد در کشور


رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه استعدادهای خوبی در استان یزد وجود دارد گفت: استان یزد از رتبه 31 به 25 رسیده اما هیئت ووشو استان باید برای ارتقای رتبه فعلی تلاش جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ رئیس فدراسیون ووشو در جمع اصحاب رسانه استان یزد سال جاری را  موفق ترین سال تاریخ ووشوی ایران دانست و با ابراز رضایت از نتایج به دست امده در مسابقات  بین المللی گفت: کسب شش مدال طلا با شش ورزشکار

در بازی های کشورهای اسلامی ، سه مدال طلا و یک نقره و دو برنز دربازی های المپیک دانشجویان،نائب قهرمانی مسایقات جوانان آسیا و قهرمانی در مسابقات جهانی برای اولین بار در تاریخ ووشو با توجه به یکه تازی چینی ها از مهمترین افتخارات ووشو ایران به حساب می رود

 مهدی علی نژاد در ادامه به تشریح برنامه های فدراسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در زمینه استعداد یابی همه استان ها مرحله نخست را پشت سر گذاشته و در برخی استان مرحله دوم در حال اجرا شدن است.

وی افزود: در حوزه های فرهنگی نیز اقدامات خوبی در حال انجام است و حضور پنج نفر از اعضای ووشو کار در پیاده روی اربعین یکی از برنامه های صورت گرفته در این زمینه است.

علی نژاد در خصوص تعداد ورزشکاران این رشته ورزشی در سطح کشور گفت: حدود 53 هزار بیمه شده ووشو در کشور وجود دارند و اما آمارهای غیر رسمی در حدود 200 هزار نفر است.

وی اجرای  برنامه هایی تبلیغاتی از طریق رادیو و تلوزیون و برگزاری مسابقات را مهمترین اقدامات در حوزه گسترش این ورزش عنوان کرد و ابراز داشت: البته نسبت به 10 سال گذشته در زمینه جمعیت ووشو کار کشور رشد 2.5 برابری داشتیم.

رئیس فدراسیون ووشو تعداد ورزشکاران این رشته ورزشی را در بخش بانوان و آقایان به ترتیب  حدود 18 و 23 هزار نفر برشمرد.

وی با بیان اینکه استعدادهای خوبی  در استان یزد وجود دارد گفت: استان یزد از رتبه 31 به 25 رسیده  اما هیئت ووشو استان باید  برای ارتقای رتبه فعلی تلاش جدی داشته باشند

علی نژاد درخصوص میزبانی یزد برای مسابقات ملی و جهانی گفت:  در حوزه بین المللی که امکان برگزاری مسابقات در ایران وجود ندارد اما در زمینه  مسابقات ملی باید گفت استان یزد از امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات به ویژه در فصل زمستان برخوردار است  و واگذاری این  میزبانی نیاز به بررسی بیشتری دارد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار