Navigation Navigation

محتوا محتوا

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد

سهم ناچیز موقوفات قرآنی/مسابقات قرآنی موازنه ای را در جهان اسلام برقرار کرده است


رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در باغ دولت آباد یزد گفت: متاسفانه موقوفات قرآنی سهم زیادی را به خود اختصاص نمی دهد.

به گزارش یزدامروز، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در این مراسم گفت: ضلع سوم فعالیت های سازمان اوقاف به موازات خدمت گذاری به امامزادگان و توسعه و احیای موقوفات ، خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم است .

رییس مرکز فرهنگی قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برگزاری مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی از مرحله شهرستانی تا بین المللی پس از پیروزی انقلاب بر عهده اوقاف بوده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر طرح های حفظ  قرآن کریم توسط  سازمان اوقاف برگزارشده  افزود: ستاد ملی طرح حفظ در سازمان اوقاف شکل گرفته و مرکز تربیت مربی حفظ ، مرکز حفظ مجازی و تربیت حافظان قرآن کریم را در سال های اخیرایجاد نموده است.

وی همچنین از برگزاری مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه خبر داد و افزود: مسابقات از یازدهم شهریور به مدت دو هفته در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.

حسینی تاکید کرد: مسابقات قرآنی در طول این سال هایی که تاکنون برگزار شده صرفا کارکرد تبلیغی و ترویجی نداشته است بلکه در عرصه سیاسی نیز ایفای نقش کرده و به خصوص در بخش بین المللی موازنه ای را در جهان اسلام برقرار کرده است.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نماد سازی ،تصویر سازی و ایجاد تحرک قرآنی در فضای جلسات و محافل را از دیگر آثار و کارکرد های مسابقات قرآن کریم برشمرد.

وی همچنین اظهار داشت: امروز موقوفات قرانی سهمی کمتر از دو درصد را به خود اختصاص داده است که باید در این خصوص بیش از گذشته فعالیت های تبلیغی صورت پذیرد.

این مقام مسئول همچنین یکی از راهکار های موثر توسعه وقف های قرآنی را ایجاد وقف مشارکتی قرآنی دانست و افزود :برای اینکه در امر حفظ ،آموزش و پژوهش قرآن برنامه ریزی صورت پذیرد نیاز مند موقوفات قرآنی برای پشتیبانی اقتصادی طرح ها و برنامه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: همه این برنامه ریزی ها، قرائت و حفظ قرآن به عنوان مقدمه ای برای رفتار قرآنی ، اندیشه و زندگی قرآنی می باشد.

گفتنی است در پایان این برنامه با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل صدا و سیما ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و دیگر مسئولین از برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تجلیل شد.

همچنین در بخش جدا گانه ای از میرجلیلی واقف قرآنی استان ، مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد، و مدیر گروه  تعاونی پیشگامان کویر یزد نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/ح
 






آخرین اخبار آخرین اخبار