Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام‌جمعه موقت یزد:

شوراها اگر از مسیر خدمت منحرف شوند به مردم و کشور ضربه وارد می‌کنند


امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران اذعان داشت: افزایش تحریم‌های اقتصادی آمریکا در حقیقت دشمنی با ارزش‌های دینی و الهی ملت ایران است و دشمنان از روی ناامیدی و ناچاری و پس از شکست‌های پی‌درپی از ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون دست به چنین اقداماتی زده‌اند.

به گزارش یزدامروز، آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه های نمازجمعه این هفته یزد، تقابل بین ملت و نظام اسلامی را از مهمترین اهداف استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: دشمنان می خواهد با تشدید تحریم ها، آستانه تحمل مردم را کاهش دهد و با ایجاد نارضایتی نسبت به نظام اسلامی، این کشور را دوباره برده خود کنند اما بدانند این خواب را به گور خواهند برد و هرگز تعبیر نخواهد شد.

وی با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران اذعان داشت: افزایش تحریم‌های اقتصادی آمریکا در حقیقت دشمنی با ارزش‌های دینی و الهی ملت ایران است و دشمنان از روی ناامیدی و ناچاری و پس از شکست‌های پی‌درپی از ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون دست به چنین اقداماتی زده‌اند.

مدرسی با بیان این که دشمنی‌ها و خباثت‌های استکبار جهانی در طول چهل سال گذشته بر عزت و اقتدار ایران افزوده است گفت:اگر چه تحریم ها و تشدید آنها مشکلاتی را برای کشور، نظام و مردم ایجاد می کند اما با پایداری و همدلی همه مردم و مسئولان از این دوران سختی نیز با مدد الهی عبور خواهیم کرد و و فتنه دشمنان را خنثی خواهیم کرد.

وی با اشاره به موج همدلی و وحدتی که برای کمک و یاری به سیل‌زدگان در کشور به وجود آمده است خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی سال‌ها در تلاش هستند که بین اقوام، مذاهب و طوایف مختلف این کشور تفرقه، دشمنی و کدورت ایجاد کنند. از سیلاب‌های اخیر نیز برای این هدف سوء استفاده کردند اما مردم ایران نشان دادند که بین آنها انسجام و همبستگی وجود دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به در پیش بودن روز شوراهای شهر و روستا گفت: اگر شوراها طبق قانون تشکیل و عمل به وظایف محوله نیز ملاک عمل اعضای آن قرار گیرد، برای گره گشایی از کار ملت موثر خواهند بود اما اگر به هر دلیلی از مسیر خدمت منحرف شوند به مردم و کشور ضربه وارد می کنند.

مدرسی با بیان این که اکنون اقدامات برخی شوراها از مسیر قانونی و وظایفی که برعهده دارند، منحرف شده و برخی تصمیمات آنها قابل توجیه با هیچ منطقی نیست افزود: نامگذاری برخی افراد بر روی خیابانهای تهران از سوی شورای اسلامی این شهر که در میان آنها نام افرادی که سمبل فساد بوده یا شاعرانی که در اشعار آنها بی دینی، فساد، خیانت، بی تقوایی به ملت، قرآن و نظام جمهوری اسلامی وجود دارد با چه انگیزه و هدفی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این که روح امام امت، قرآن و ائمه اطهار (ع) از اقدام این افراد آزرده است ادامه داد: ما باید آگاه و هوشیار باشیم که در این زمینه چه دست هایی پشت پرده است و چه افرادی در این نهاد نفوذ دارند و نباید دنبال رو این افراد باشیم.

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به اقدامات ظالمانه اخیر رژیم آل سعود گفت: رژیم خون‌خوار آل سعود و هم‌پیمانانش رسماً به همکاری با اسرائیل غاصب اذعان می‌کنند و نام آن‌ها در کنار اسرائیل و آمریکا که روی جنایت‌کاران تاریخ را سفید کرده‌اند، قرار می‌گیرد.

مدرسی اظهار داشت: مجامع مدعی حقوق بشر در برابر جنایت‌های آل سعود در یمن و سربریدن شیعیان این کشور به دلایل واهی سکوت کرده اند اما هیچ ظلمی پایدار نمی‌ماند و به‌زودی شجره خبیثه آل سعود سزای اعمال و فتنه‌انگیزی‌های خود را خواهد چشید.

انتهای پیام/

 





آخرین اخبار آخرین اخبار