Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد:

ضرورت اتحاد اقشار مختلف جامعه دربرگزاری مراسم‌عزاداری در ماه محرم/احیای امر به معروف و نهی از منکر،فلسفه محرم و عاشورا


معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزددرگردهمایی بزرگ همدلی و همزبانی عاشورائیان گفت:باید اتحاد اقشار مختلف جامعه در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری هر چه بیشتر شده و از این فرصت برای تبلیغ شایسته دین و بصیرت‌افزایی استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار یزدامـــــــروز، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد درگردهمایی بزرگ همدلی و همزبانی عاشورائیان گفت: مبارزه با استکبار جهانی  به طرق مختلف ادامه دارد و مردم با حضور با شکوه و پرمعنای خود در آیین تشییع پیکرجان باختگان یزدی فاجعه منا، نشان ازمکتبی بودن ، بصیرت آگاهانه و ماندگاری ارزش‌های دینی ملت بزرگ ایران دارد.

حجت‌الاسلام علی کارگراضافه کرد :مردم ما به عشق اهل بیت(ع) و به برکت ولایت، اجتماع عظیم عاشورائیان را با شوق و عشق و آگاهی تشکیل داده و حتی فرزندان شیرخوار متاثر از محرم بوده و عزای سالار شهیدان در قلب مردم ما موج می‌زند.

وی تاکید کرد: باید اتحاد اقشار مختلف جامعه در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری هر چه بیشتر شده و از این فرصت برای تبلیغ شایسته دین و بصیرت‌افزایی استفاده بهینه شود.

کارگرتقویت فرهنگ ایستادگی در مقابل مستکبران را حائر اهمیت دانست و افزود: باید مسائل مهم نظام و تبیین اهداف دین در جلسات عزاداری محرم مدنظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به شکست طرح های دشمنان برای نابودی انقلاب اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی حال که از همه راه های سیاسی نا امید شده اند به اقدامات خصمانه اقتصادی روی آورده اند، اما از درک این حقیقت غافلند که ملت بزرگ ایران به فرموده  حضرت امام خمینی(ره)؛در جنگ اقتصادی فرزند رمضان و در جنگ نظامی فرزند عاشورا هستند.

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: مبلغان و مداحان باید وضعیت کنونی کشوررا با محرم و صفرتطبیق دهند و در ترویج و تبیین طرح اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری کوشا باشند.

وی فلسفه محرم و عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: نوحه‌ها و ذکرهای محرم باید بیش از پیش به سمت ولایت، شجاعت، شهامت و جوانمردی هدایت شود.

کارگر در پایان اقامه نمازهای جماعت با شکوه  را سبب شکسته شدن  کمر دشمن عنوان کرد و گفت: اقامه نماز اول وقت در ایام عزاداری امام حسین باید در صدر کارهای هیئات مذهبی قرار گیرد.






آخرین اخبار آخرین اخبار