Navigation Navigation

محتوا محتوا

که و ارز شاخص بورس قیمت خودرو گروه های خبری صفحه اصلي عناوين کل اخبار اخبار برگزيده اجتماعي اقتصادي بين الملل سياسي سياست خارجي دانشگاه فرهنگي ورزشي استانها عکس گرافیک و کاریکاتور صوت وتصویر دفاتر منطقه ای ديدگاه تاریخ دانستنی ها اخبار ويژه فضاي مجازي حماسه و مقاومت تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن انتشارات آرشیو ویژه نامه سایر خدمات جستجو ارتباط با ما سخن ما پيوندها تبليغات در سايت اعلام مشکلات سايت نسخه هاي RSS آرشیو اخبار گروه استانها / حوزه یزد94/04/14 - 20:33شماره: 13940414001563 نسخه چاپيارسال به دوستان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تأکید کرد؛

ضرورت انجام فرایض امر به معروف به صورت همگانی


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر ضرورت انجام فرائض امر به معروف و نهی از منکر به صورت همگانی تأکید کرد و گفت: اگر این فرائض همگانی اجرا نشود، مشکل‌ساز خواهد بود.

به گزارش یزد امـــروز از فارس، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی‌کوهستانی بعد از ظهر امروز در شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه فریضتین باید مانند دیگر واجبات و فروع دین در جامعه اجرا شود، اظهار کرد: این وظیفه مسئولان است تا شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر  را در جامعه فراهم کنند.

وی با ابراز تأسف از اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی و یک ضرورت همگانی است و همه مردم نسبت به انجام آن باید احساس مسئولیت و وظیفه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید اجرا شود و اجرای این فرائض مورد تایید عقل است، چراکه نمی‌توان نسبت به گناهان در جامعه بی‌تفاوت بود زیرا گناه به سرعت دامنگیر همگان می‌شود بنابراین باید از گسترش و ارتکاب آن جلوگیری شود.

حسینی‌کوهستانی با بیان اینکه اگر این فریضه همگانی نباشد، جامعه با مشکل روبه‌رو خواهد شد، افزود: خداوند متعال دعوت به نیکی‌ها و نهی از بدی‌ها را وظیفه‌ای بر عهده همگان قرار داده و کسی نمی‌تواند از آن شانه خالی کند.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف تذکری است که انسانی را به سمت کار نیک هدایت می‌کند و نهی از منکر تذکری است که گاهی می‌تواند انسانی را از خطا و لغزشی باز دارد.

حسینی‌کوهستانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند شامل مردم بر مردم، حکومت بر مردم و مردم بر حکومت باشد، تصریح کرد: هیچ دولتی معصوم نیست بنابراین مردم باید عملکرد دولت را مورد بررسی قرار دهند تا در مواقع نیاز به دولت تذکر دهند و این مصداق امر به معروف و نهی از منکر از نوع نظارت مردم بر حکومت است.






آخرین اخبار آخرین اخبار