Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

عمر بالای حمل و نقل برون‌شهری یزد مهمترین مشکل این حوزه است


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد مهمترین مشکل حمل و نقل برون‌شهری فعال در محورهای مواصلاتی یزد را عمر بالای آن‌ها دانست.

به گزارش یزدامروز، محسن صادقیان اظهار داشت: مشکل عمده حمل و نقل برون‌شهری مسافری و باربری استان یزد فرسودگی و عمر بالای اتوبوس‌ها و کامیون‌ها است که بیش‌از 70 درصد از آن‌ها عمری بالای 17 سال دارند.

وی با بیان اینکه این امر موجب افزایش مصرف سوخت، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و مخاطرات جاده‌ای می‌شود، ادامه داد: با توجه به وضعیتی که استان یزد از نظر زیرساخت‌های اشتغالی در حوزه صنعت و معدن و حمل بار و مسافر دارد باید نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اضافه کرد: از دیگر اقداماتی که باید در زمینه ساماندهی و کنترل تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان یزد انجام شود برنامه‌ریزی مدون برای جذب اعتبارات در زمینه نوسازی همچنین ایجاد انسجام و ساماندهی در سرویس‌های حمل و نقل است.

وی با اشاره به قرارگیری استان یزد در شاه‌راه مواصلاتی کشور و اتصال کریدر شمال به جنوب و غرب به شرق عنوان کرد: این استان دارای بیش‌از 680 کیلومتر بزرگراه و 660 کیلومتر راه اصلی است که مراقب و نگهداری از این راه‌ها هزینه‌های زیادی را به استان تحمیل می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در گفتگو با فارس با اشاره به کمبود شدید اعتبارات در این حوزه اظهار داشت: علاوه‌بر مراقبت و نگهداری از راه‌های اصلی باید برای نگهداری از راه‌های روستایی و فرعی استان همچنین توسعه‌ راه‌های استان اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: بر این اساس باید به سمت اقدامات پیشگیرانه و برخورد جدی با متخلفان در این زمینه گام برداریم که به ناچار با رانندگانی که براساس اضافه تناژ در جاده‌ها تردد دارند برخورد جدی خواهد شد.

صادقیان افزود: در عین حال باید افزایش کیفیت و ایمنی راه‌های استان را مورد توجه داشت و با همکاری نهادهای مربوطه و جذب اعتبارات مناسب با اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده بتوان سطح ایمنی جاده‌های استان را به استانداردهای جهانی رساند.

انتهای پیام/

یزدرسا






آخرین اخبار آخرین اخبار