Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان یزد:

متولی برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز؛ مرجع صدور پروانه ساختمانی است/ عمده دلایل تخلفات ساختمانی در یزد


دانش گر متولی برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را مرجع صدور پروانه ساختمانی بیان کرد و اظهار داشت: وظیفه برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرها بر عهده شهرداری‌ها و در روستاها برعهده دهیاری است.

به گزارش یزدامروز؛ معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان یزد در مصاحبه با یزد آوا؛ در بررسی علل و انگیزه‌های افزایش تخلفات ساختمانی در یزد گفت: سهل‌انگاری در برخورد با متخلفین به دلیل عدم تناسب احکام صادره پس از تخلف و ارائه خدمات زیر بنائی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز، انگیزه‌های مالی و سودجوئی به دلیل پایین بودن میزان جرایم تعلق‌گرفته به تخلفات ساختمانی نسبت به سود حاصل از انجام تخلف، ساخت‌وساز توسط افراد غیر ذیصلاح، ضعف در نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخریب و رفع نقص آن و وجود زمین‌هایی که به دلایلی نظیر کاربری، حدنصاب، تفکیک، خارج از محدوده بودن و ... امکان صدور پروانه ندارند از عمده دلایل تخلفات ساختمانی در یزد به‌حساب می‌آیند.

داود دانش گر متولی برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را مرجع صدور پروانه ساختمانی بیان کرد و اظهار داشت: وظیفه برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرها برعهده شهرداری‌ها و در روستاها بر عهده دهیاری است.

وی بابیان این مطلب که تأمین ایمنی کارگاه‌های ساختمانی بر عهده سازندگان آن است تصریح کرد: بر اساس بند 12-1-5-1 از مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان، سازنده مکلف است اقدامات لازم در خصوص حفظ و تأمین ایمنی، بهداشت‌کار و حفاظت محیط‌زیست را به عمل آورد.

دانش گر اضافه کرد: وظیفه بررسی و نظارت بر عملکرد نظام‌مهندسی استان‌ها نیز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی هر استان است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان در پایان؛ راهبری و اجرای اهداف و خط‌مشی‌های قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، راهبری ارتقاء کیفی مهندسی ساختمان در استان، ارائه راهبردهای لازم به‌منظور جلب مشارکت بخش خصوصی و تعاونی درزمینهٔ سرمایه‌گذاری در بخش مسکن درراستای تأمین و توسعه آن، مدیریت تولید و عرضه مسکن و نظارت بر مصالح و کالاهای مرتبط با ساختمان در سطح استان را بخشی از وظایف اداره متبوعش عنوان کرد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار