Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس کانون مداحان استان یزد:

مداحان نیازمند اشعار و منابع معتبر هستند


رئیس کانون مداحان استان یزد گفت: مداحان نیازمند اشعار و منابع معتبر هستند که این منابع در کتابخانه های تخصصی قابل دسترسی است و لازم است کتابخانه ای تخصصی برای کانون مداحان ایجاد شود.

به گزارش یزدامروز، ‌ محمدحسین آبیاری عصر امروز چهارشنبه در گردهمایی روسای شوراهای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان یزد اظهار داشت: ماخذ و منبعی در اختیار مداحان نیست اما مدام اشعار انتخاب شده توسط آنها را فاقد سندیت قانونی می دانیم ولی به فکر این نبوده ایم که منابعی را در اختیار آنها قرار دهیم.

آبیاری با بیان اینکه نیازهای جامعه مداحان بسیار است، گفت: امیدواریم مسئولان اداره کل تبلغات اسلامی استان یزد، استانداری و امام جمعه یزد برای رفع این مشکلات اقدام کرده یا راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه کانون مداحان استان یزد از یک ساز و کار منسجم برخوردار نیست زیرا انجمن یا خانه مداحان نداریم، افزود: مداحان خواهر و برادر حتی برای برگزاری دوره های آموزشی فضای لازم را ندارند.

آبیاری تصریح کرد: بسیاری از مداحان از حداقل‌ هایی نظیر بیمه نیز برخوردار نیستند و برخی از آنها در وضعیت نامطلوب مالی به سر می برند که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

رئیس کانون مداحان استان یزد همچنین خواستار همکاری و همراهی بیشتر صدا و سیما در معرفی هیئت مذهبی برتر، شاعر آیینی برتر، مداح برتر و ... شد و افزود: مداحان شاخص، پیشکسوت، هیئت‌های منظم و شاخص و شعرای شاخص باید مورد تجلیل قرار گیرند و مردم آنها را بشناسند.

آبیاری در مورد برگزاری اجلاس پیرغلامان نیز بیان کرد: ۲۰ سال است که این اجلاس در استان‌های مختلف کشور برگزار شده اما یزد که به حسینیه ایران شهرت دارد، هنوز میزبانی این اجلاس را بر عهده نگرفته است و شایسته است مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، امام جمعه و مسئولان استانداری در این زمینه مساعدت کنند.

وی ادامه داد: شهرستان میبد بخشی از هزینه‌های برگزاری این اجلاس را بر عهده گرفته اما اعلام کرده اختتامیه یا افتتاحیه این اجلاس باید در میبد برگزار شود.

رئیس کانون مداحان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی برای مداحان شد و افزود: بانوان مداح نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند و شرایطی فراهم شود که آنها نیز بتوانند در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

آبیاری همچنین خواستار ایجاد فضایی در آرامستان‌های استان یزد برای شعرای آیینی و مداحی شد و افزود: همانگونه که هنرمندان در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود، مداحان و شعرای آیینی نیز باید دارای جایگاه باشند.

 

مهر/





آخرین اخبار آخرین اخبار