Navigation Navigation

محتوا محتوا

نگاهی به حواشی جشن انقلاب در یزد؛

مردم یزد: همه خواستار «توافق خوب» هستیم


آنچه بیش از همه امسال دردستهای مرد و زن یوم الله 22 بهمن دیده می شد جمله نوشته های مهم از بیانات رهبری در مورد روند مذاکرات و توصیه های لازم به هیأت ایرانی بود که «توافق خوب» را فریاد زدند.

یزد امـــروز، یزدبانو نوشت :  ای ایران! چقدردرخشیدنت میان زخم های تنت شاعرانه و تماشایی است. باغبانمان درست می گوید که تو با هرضربه مقاوم تر می شوی؛ وقتی پیش چشم ها جلوه می کنی گاهی دلم می لرزد ازفتنه چشم های ناپاکی که وسوسه غارتت به سردارند.

 

یادت هست چقدردلمان لرزید تا ازآب و گل درآیی ؟آنهم از شر آنانی که چشم دیدنت را نداشتند اما به باغبان که نگاه می کردیم می دیدیم دل به خدا سپرده است وچشم ازتو بر نمی دارد همان کاری که باغبان امروزمان هم می کند. گویا می خواهند این را به ماهم بفهمانند که با توکل بر خداوند متعال برای بالیدن تو قدم برداریم آنهم قدم هایی استوار و آگاهانه  و مراقب نااهلان و نامحرمان باشیم.


مگرمی شود تو را فراموش  کنیم یا اینکه دلواپس سرنوشتت نباشیم . ما با هم بزرگ شده ایم وباز هم بازهم رشد می کنیم؛ بالیدنت بالیدن من است وثمره های شیرینت؛ شیرینی زندگی دنیا  و آخرتم نه شیرینی زندگی من که خیلی ها سرنوشت شان به سرنوشت  تو گره خورده است زیر سایه حق پاینده باشی.

 


درصبحگاه بهاری 22 بهمن ماه 1393 ازخانه که بیرون آمدیم صدای آرام جوشیدن چشمه ها را می شنیدیم، درجایی که رگه های کوچک زلال آب به هم می پیوستند.

 

صدای بهار بلند تر به گوش می رسید و  این صدای رسا  و زیبا را در37 بهار آزادی ازچهار راه بعثت هم مردم یزد شنیده بودند.


* ازاتوبوس واحد شهری جمعیتی به محض پیاده شدن مثل رودخانه به سمت چها راه شهدا جاری شد و با چنان حرکت روانی ازپیش چشمم گذشت که حس کردم رودخانه ای با همه شکوه و وقارش به سوی مقصد روان شد وهر لحظه تازه  و تازه تر و با رکود بیگانه است.


* جلوتر که می رفتیم هوا مطبوع  و دلپذیر بود و صدای تپش قلب دریا پیش از رسیدن به آن هم شنیدنی می توانستی حدس یزنی چند قدم تا دریا مانده است بازهم چشمه ها درنقطه ای به هم می پیوستند. چهاراه ایرانشهربازهم به یکباره جمعیتی جاری شد از زن و مرد و پیر و جوان و کودک.

 


* به میدان شهید بهشتی که نزدیک می شویم سرود مرگ بر آمریکای حامد زمانی خواننده انقلابی ، تو را در رساندن صدایت به دنیا مصمم تر می کند.

 

* وقتی که ایستادن و زیربار ظلم نرفتن تاوانش تحریم های ظالمانه است . وقتی ملتی برای ایستادن و دفاع از آزادی واستقلالش زخم های ناجوانمردانه می خورد و حتی ملتی دیگر به خاطر ایستادن پشت منطق محکم ما باید تاوان پس دهد چرا فریاد نزنیم ؟!

 


* اینجا قسمتی ازدریاست و هنوز از میدان آزادی دریا می آید و میدان شهدا منتظر به هم پیوستن ماست .اصلا تاریخ منتظربه هم پیوستن است  و یک روز به هم خواهیم پیوست برای غرق کردن جبهه استکبار.

 


* بچه ها با پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نقشه راهبردی فردا را می کشند . امروز پرچم استکبار را زیرطایر ماشین ها  هم دیدم یعنی سطح خیابان را با آن فرش کرده و همه روی آن پای می گذاشتند و حتی ماشبن ها هم از روی آن رد می شدند  واین همان آرزوی مستضعفین عالم است که دیگر دوران جولان استکبار به سرآید .

 


* به طرف میدان آزادی که می روی باز هم دریا دارد می رود . راستی چه کسی می تواند دریا را ازدریا بودن بیندازد مگر درخواب ببینند مستکبران که منطقی جز زور ندارند. آن ها فقط می خواهند. ولی مگر می شود با استکبار نشدنی را ممکن کرد چرا با تزویر شاید با زوراحتمالا با زر هم بله  ولی تا  کی؟

 


* آخر ظلم که ماندنی نیست. باطل هم که حقیقت ندارد و طمع و تطمیع برای  دنیازدگان  و تزویر برای خواب زدگان ترفند خوبی است  ولی ما اگرنخواهیم خواب بمانیم و نخواهیم چون دنیازدگان برای چند روزه دنیا تن به ذلت بارگی بدهیم دیگرزمان جولان شما تمام است اگربرای امت ما شد برای همه امتها هم خواهد شد.پ

 

* آخر روح خدا که برخاست نگاهش تا آخرها را می دید و امروز زمان تعبیررؤیای صادق اوست .شاید شما هم مثل فرعون می خواستید تعبیر حقیقت را به تأخیر انداخته یا نادیده بگیرید یا با کشتن هرکه فکر می کردید شاید موسای زمان او باشد دل خوش کنید ولی دیدید تاریخ جولانشان گذشت !

 


* مردم دارالعباده یزد درمیدان آزادی شادمان  و مسروربرای برپاداشتن 37 بهار انقلابشان گرد هم جمع شده بودند وبا قرائت زیارت آل یس حقیقت خورشیدشان را به رخ مستکبران عالم می کشیدند پس از آن گروه ثامن الحجج ازمؤسسه مالی واعتباری مهربرنامه همخوانی زیبا و پرشوردرمورد پیامبر اکرم اسلام (ص) و نیزشعری با مضمون انقلاب را اجرا نمودند.

 


پس ازاین برنامه مراسم باشکوه یوم الله 22 بهمن با ندای الله اکبر و لااله الا الله  راهپیمایان آغاز شد


* آنچه بیش ازهمه امسال دردستهای مرد و زن غیر ازپرچم مفدس جمهوری اسلامی ایران، تصاویر امام ورهبری، آدمکهای آمریکا واسرائیل، و... دیده می شد  جمله نوشته های مهم ازبیانات رهبری پیرامون روند مذاکرات و توصیه  های لازم به هیأت ایرانی بود که مسیر میدان آزادی تا شهید بهشتی هم مزین به بنرهایی با این موضوع ازایشان بود.

 


* ونیزجمله نوشته هایی که پیرامون بیدارباش ملت نسبت به فتنه  و توطئه های استکبار دراین زمینه بود وعلم های سبز لبیک یا امام که درست جوانان خودنمایی می کرد بسیار مشهود بود.


* حضور پرشور کودکان و خردسالان  و نوجوانان همراه  مادران خود و شرکت عاشقانه جوانان و مردم انقلابی ازاقشار مختلف جلوه های زیبایی ازعشق و تعهد انقلابی و اسلامی را به تصویر کشیده بود و نیزحرکت عده ای از مردان بلوچ با لباس خاص خود وسط  جمعیت آقایان نمایی ازاتحاد امت واحدة اسلامی را به نمایش گذاشته بود که بسیار دیدنی بود.

 


* ایستگاه های صلواتی ازاصناف مختلف درطول مسیر به پذیرایی، خدمات رسانی  و افزایش بصیرت و اطلاعات عمومی مردم درابعاد مختلف مشغول بودند که دراین میان آنچه جالب توجه بود فعالیت پویش مطالعاتی رسول اکرم (ص) درزمینه فروش وتخفیف 80 درصدی دوعنوان کتاب جذاب درزمینه آشنایی با سیره و سبک زندگی پبامبر(ص) درگروه سنی کودک و بزگسال بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 


* برخی از مهمترین شعارهای این مراسم الله اکبر، لااله الاالله، لبیک یا رسول الله، لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است، مگر برآمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ برانگلیس، مرگ بر فتنه گرمنافق، مرگ براستکبار، ذلت نمی پذیریم تحریم اثرندارد و نیز شعارهایی درمحکومیت گروهکهای تکفیری عامل دست استکبار و برخی شعارها دربزگداشت یوم الله 22 بهمن وشعارهای انقلابی دیگربود.

 


* به آتش کشیدن عروسک های نماد استکبار  بخشی ازبرنامه های مراسم راهپیمایی بود و پس ازرسیدن جمعیت به چهارراه  شهدا و استقراردرمیدان شهدا (امیر چقماق) و کنار گلزار شهدای گمنام گروه همسرایان فجر و گروه مداحان و شاعران آیینی به اجرای برنامه های زیبای خود پرداختند .

 


* دراین مراسم نماینده مردم یزد و اشکذر و استاندار یزد و نیز نائب رئیس مجلس حجت الاسلام ابوترابی به ایراد سخنرانی پرداختند و درپایان قطعنامه مراسم قرائت شد که با شعارهای الله اکبر وخامنه ای رهبر راهپیمایان مورد تأیید قرار گرفت که دراین قطعنامه حفظ وحدت توسط مردم و مسئولین طبق فرمایشات رهبری معظم انقلاب به عنوان مهمترین ضرورت امروز انقلاب برشمرده شد.

 






آخرین اخبار آخرین اخبار