Navigation Navigation

محتوا محتوا

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در یزد:

مرگ برآمریکادرحقیقت مرگ بر رذالت هاست/خانواده ایرانی در معرض سیل ویرانگر غرب زدگی/فرهنگ یزدی ناجی اقتصاد کشور


نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی دریادواره شهدای غریب و آزاده استان یزد مرگ بر آمریکا را مرگ بر بمباران یمن، محاصره غزه، داغش و گروه‌های تکفیری، فحشا و اعتیاد دانست و گفت: امروز ماهواره‌ها هویت، حیثیت، شخصیت، فرهنگ و دین مردم را موردتهاجم قرار داده‌اند و مرگ بر آمریکا در حقیقت مرگ بر این خباثت ها و رذالت هاست.

به گزارش خبرنگار یزد امـــــروز؛ نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در یادواره شهدای غریب و آزاده استان یزد با برشمردن مراتب حیات گفت: پایین‌ترین مرتبه حیات، حیات مادی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد ادامه داد: همه جمادات و تمام پدیده‌ها از این مرتبه حیات برخوردار بوده و هر پدیده‌ای که لباس هستی بر تن می‌کند، قدم به دایره این حیات می‌گذارد اما بین این مرتبه از حیات و مراتب والا و بلندی که پدیده‌های مادی استعداد رسیدن به آن رادارند فاصله نجومی دارد.

حجت‌الاسلام ابو ترابی مرتبه بعدی، حیات را حیات نباتی عنوان کرد و گفت: خداوند برای این حوزه از حیات، جایگاه ویژه و باارزشی قائل است و ما هم نیز باید به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشیم

وی اضافه کرد: یکی از قدم‌های بلندی که نیاکان عالم و هوشمند مردم یزد از چند هزار سال قبل برداشته‌اند و نقش مهمی در حیات پدیده‌ها و نباتات داشته، دانش فناوری و اجرای پروژه قنوات است.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: با ورق زدن دانش بشریت پی می‌بریم که دانشی پیچیده‌تر و خلاقانه‌تر از قنوات وجود ندارد و اگر امروز ملت ایران می‌تواند در یک‌فاصله زمانی دو دهه از سال 69 تا 89 به دانش و فناوری و چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست پیدا کند، نشأت گرفته از پشتوانه عظیم علمی تاریخ ایران اسلامی بوده و این در حالی است که غرب برای کسب آن بیش از 60 سال وقت صرف کرد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر عقلانیت قنوات به بازی گرفته نمی‌شد و با حفر چاه‌های غیرمجاز و بی‌حساب، منابع آبی و ثروت عظیم آبی خود را غارت نمی‌کردیم، امروز قنوات برای همین استان و دیگر استان‌های کشور، یک ذخیره عظیم، ماندگار و پایدار بود.

برادر سالار آزادگان ایران در ادامه مرتبه بالاتر از حیات نباتی را حیات مادی حیوانی برشمرد و افزود: حیات حیوانی نهایت حیات موجودات نبوده و از آن بالاتر حیات انسانی است.

ابو ترابی ادامه داد: این‌که خداوند برای انسان پیامبران خود را مبعوث می‌کند و کتاب را برای وی نازل می‌فرماید نشان از جایگاه حیات انسانی و اهمیت آن در نظر خداوند تبارک‌وتعالی دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی حیات انسانی را آغاز رسیدن به مرحله استثنایی حیات عنوان کرد و ابراز داشت: این حیات باارزش در سایه فهم دین و عمل به آموزه‌های آن شکل می‌گیرد چراکه دین آمده تا در پرتو خود، انسان و جامعه انسانی به بالاترین مرتبه حیات دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام ابو ترابی  جامعه‌ بدون عدالت را جامعه مرده دانست و خاطرنشان کرد: امروزه گرگ‌ها و کفتارهای بی‌رحم، کودکان، زنان و مردم مظلوم یمن را از هوا و زمین و دریا مورد هجوم قرار داده‌اند و درجایی دیگر مردم مظلوم فلسطین را تحت محاصره اسرائیلی قرار داده‌اند که هیچ بویی از حیات انسانی نبرده است.

وی مرگ بر آمریکا را مرگ بر بمباران یمن، محاصره غزه، داغش و گروه‌های تکفیری فحشا و اعتیاد دانست و گفت: امروز ماهواره‌ها هویت، حیثیت، شخصیت، فرهنگ و دین مردم را موردتهاجم قرار داده‌اند و مرگ بر آمریکا در حقیقت مرگ برخباثت ها و رذالت هاست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مبارزه ملت ایران تحت رهبری سکان‌دار هوشمند انقلاب اسلامی به‌معنی مبارزه بانفوذ تروریسم و ایستادگی در برابر نفوذ آمریکائی‌هاست چراکه هرکجا آمریکا نفوذ کرد، جز بلا، ستم، ناامنی، خشونت، تاراج ثروت و پایمال نمودن شخصیت و هویت ملت‌ها دستاوردی دیگری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه دین حیات را و غرب ممات را به جوامع بشری هدیه می‌دهد اضافه کرد: اگر می‌خواهیم زنده بمانیم باید بر اساس دستورات قرآن و دین زندگی کنیم.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز اقتدار نیروی هوایی ایران آسمان ایران را به‌ امن‌ترین آسمان منطقه و شاهراه عبور هواپیماها مبدل کرده و جمهوری اسلامی با ترافیک عبور هواپیماها در آسمان خود مواجه است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ملت ایران اگر می‌خواهد به حیات اقتصادی دست پیدا کند، باید از مردان وزنان مؤمن و به‌ویژه پیشکسوتان صاحب‌نام استان یزد درس بگیرد چراکه فرهنگ یزد برگرفته از فرهنگ قرآنی بوده و اگر این فرهنگ را در کشور گسترش دهیم، ایران به حیات و قدرت اقتصادی دست پیدا خواهد کرد

ابوترابی‌فرد اولین قدم در اقتصاد مقاومتی را اصلاح و مدیریت مصرف دانست و گفت: ما کشور را گران و پرهزینه اداره می‌کنیم و بااینکه ازجمله کشورهای کم آب که جهان محسوب می‌شویم اما متأسفانه نام ما در صدر مصرف‌کنندگان بی‌رویه آب در جهان قرارداد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خطاب به یزدی‌ها گفت: شما یزدی‌ها باید فرهنگ پیشینیان خود را حفظ و در کشور ایران گسترش دهید و مسئولان استان هم باید زمینه آموزش مردم ایران از این فرهنگ را فراهم کنند.

ابوترابی‌فرد با ابراز تأسف از بالا بودن نرخ طلاق در بین خانواده‌ها خاطرنشان کرد:

روزگاری یک دخترخانم را برای یک رزمنده در نظر می‌گرفتند و قرار عقد را پس از بازگشت مجدد رزمنده از جبهه می‌گذاشتند و آن رزمنده در جبهه اسیر می‌شد و این دخترخانم باوجوداینکه علمی نسبت به زنده‌بودن یا نبودن آن رزمنده نداشت عمر و جوانی خویش را به‌پای وی می‌گذاشت و پس از بازگشت او با همان رزمنده رنجور و صدمه‌دیده ازدواج می‌کرد ولی متأسفانه امروز با کوچک‌ترین مسئله‌ای کار به دعوا و طلاق می‌کشد.

سخنران ویژه این مراسم در پایان ابراز داشت: غرب بر عزای مرگ کانون خانواده خود نشسته و ما هم در سایه تهدید این خطر و این سیل ویرانگر هستیم پس باید با تمام توان از این نهاد مقدس حراست و حمایت کنیم.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار