Navigation Navigation

محتوا محتوا

رییس سازمان بسیج رسانه :

مهم ترین کانال نفوذ دشمن؛تغییر دیدگاه مردم به نظام/هشدار از «نفوذ رسانه ای»دشمن!


رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت:با نفوذ فکری دشمن مردم در تحلیل و دریافت حقایق جهان امروز دچار مشکل می شود و به طور اتفاقی عده ای به صراحت و عمدی با انتشار برخی مطالب در تعداد معدودی رسانه ها و همچنین انتشار مطالب جهت دار از دل اتاق فکرهای سازماندهی شده در خارج از مرزها به دنبال این موضوع هستند.

رییس سازمان بسیج رسانه در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال ها است در خصوص فرهنگ و مسئله نفوذ دشمن در ذهن و افکار عمومی مردم هشدار داده اند گفت: مطمئنا مسئولان در برابر این دغدغه رهبر معظم انقلاب وظایفی دارند اما متاسفانه برخی ها متوجه موضوع نیستند و به اندازه کافی دغدغه های رهبر انقلاب را درک نمی کنند.

مسعود بصیری در اشاره به کلام رهبر انقلاب که فرمودند: «در عرصه‌ی فرهنگ، بنده به معنای واقعىِ کلمه، احساس نگرانی می کنم و حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه‌هایی است که آدمی‌به خاطر آن، گاهی ممکن است نصفِ شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرّع کند.»

 افزود: گویا بر خلاف این جمله مقام معظم رهبری، برخی مسئولان فرهنگی  کشور همچنان شب و روز در خواب غفلت هستند و بیشتر به موضعات شکلی و برگزاری همایش ها و نمایش ها می پردازند و در عمل موضوع فرهنگ و  نفوذ در افکار عمومی را رها کرده اند.

تغییر دیدگاه مردم به نظام؛ مهم ترین کانال نفوذ دشمن/هشدار به رسانه ها از نفوذ «رسانه ای دشمن»!

وی مهم ترین راه و کانال ورود و نفوذ دشمن را تغییر دیدگاه مردم به نظام و فرهنگ دانست و گفت: از آنجا که تغییر در دیدگاه  ونگرش مردم باعث تغییر رفتار آن ها خواهد شد اما متاسفانه خیلی ها از این موضوع غافل هستند و برخی رسانه ها نیز ناآگاهانه اجازه می دهند عوامل نفوذی دشمن از طریق آن ها فکر وذهن مردم را تخریب کنند.

بصیری تصریح کرد: تخریب فکری مردم باعث دلسردی آن ها از اقدامات صورت گرفته توسط دولت ها و مسئولان اجرایی و پنهان ماندن دستاوردهای کشور می شود.

 

 

انتشار تعمدی مطالب سازماندهی شده از دل اتاق فکر دشمن در برخی رسانه ها

وی امید و نگاه مردم  به بیرون از مرز را یکی از تبعات تخریب ذهنی و فکری عنوان کرد و ابراز کرد: با نفوذ فکری دشمن مردم در تحلیل و دریافت حقایق جهان امروز دچار مشکل می شود و به طور اتفاقی عده ای به صراحت و عمدی با انتشار برخی مطالب در تعداد معدودی رسانه ها و همچنین انتشار مطالب جهت دار از دل اتاق فکرهای سازماندهی شده در خارج از مرزها  به دنبال این موضوع هستند.

غفلت از کنتل و هدایت رسانه ها؛ انتقاد جدی به دولت

بصیری تأکید کرد: این انتقاد جدی را به مسئولان دولتی داریم که برخی رسانه ها چون شبکه های اجتماعی را رها کرده اند و دوستان فعال در حوزه رسانه بیشتر به شکل و پرداخت رسانه ها می پردازند اما  از مقوله های مهمی چون معیشت خبرنگاران، تولید محتوا در رسانه ها، هدایت و کنترل نویسندگان وبرخی مطالب که مستقیم اندیشه و ذهن مردم را هدف قرار می دهد غافل هستند.

ضرورت تشکیل مرکز جامع رسانه ها

رییس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه موضوعات درکشور اولویت بندی نشده است و موضوعات پیش پا افتاده مدت ها ذهن مردم را مشغول می کنند اذعان داشت: توقعمان این است که یک مرکز جامع تحلیل، بررسی و تصمیم گیری در حوزه رسانه ها با حضور مدیران آن ها شکل بگیرد و منافع ملی در موضوعات بیشتر در نظر گرفته شد و همکرای و مساعد در بین مدیران رسانه ها بیشتر شکل بگیرد.

بصیری با تاکید بر اینکه قطعنا نفوذ در کشور از رسانه ها آغاز شده وادامه خواهد  داشت گفت: نگران هستیم همانطور که غرب فکر نیروهای ترویستی را برای عملیات های ترویستی به عنوان سرباز نیابتی تخریب می کند، فکر و ذهن جوانان و مردم تحت اشعاع عملیات های روانی و فکری دشمن قرار گیرد.

خواب عمیق تر مسئولان فرهنگ در مواجهه با هشدارها و مطالبات رهبری و مردم

وی کاهش ایمان و اعتقاد به انقلاب و اسلام و کانون خانواده، تحریک قومیت گرایی، دوقطبی کردن کشور با ترویج مسائل پیش پا افتاده و استفاده فرصت هاییی که انتخابات در اختیار دشمن برای برهم زدن نظم کشور می گذارد را از راه های نفوذ دشمن برای تخریب فکر مردم دانست و ادامه داد: اما هر چه هشدار داده می شود و مطالب مردم افزایش پیدا می کند، مسئولان و متولیان دستگاه فرهنگ کشور بیشتر به خواب غفلت فرو می روند.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رسانه های کشور رسانه های خوب و نجیبی هستند اظهار کرد: رسانه ها باید هشیار باشند که قلم به دستان و عاملان بی جیره مواجب دشمن با نوشته های خود و راه یابی به رسانه ها آب در هاونگ دشمن نریزند همانطور که بعد از سال ها مذاکره نهایتا برخی رسانه ها سعی در انحراف فکری مردم به سمت تبلیغاتی چون کوکاکولاو پپسی می برند و  مهم ترین دستاورد این مذاکرات را پودر فلفلی! اعلام می کنند.

بصیری در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص جنگ نرمِ فکر شده و حساب شده دشمن برای استحاله جمهوری اسلامی و حفظ و صورت و تغییر سیرت تشریح کرد: رسانه ها از تریبون ها و مجالس سخنرانی کوچک شروع می شود تا رسانه هایی که میلیون ها مخاطب دارند و قطع به یقین افکار مردم را همین تریبون ها و منبرها تغییر می هند و هیچ کس در کشور برای دلگرم کردن مرد م، تقویت حس خودباوری و آشنا کردن آن ها با دستاوردها انقلاب به اندازه رسانه ها نقشش پر رنگ نیست اما رسانه های ما این روزها درگیر قبیله گرایی و جناح زدگی و برخی مسائل پیش پا افتاده که فلان فرد علیه فلان جناح چه گفت  و غیره...که تا یک حدی نیاز است شده اند ودرگیری بیش از حد به این موضوعات موجب درگیری به مسائل داخلی و مشغول شدن به خود و غافل شده  از سنگرهای اصلی در مقابل دشمن می شود.






آخرین اخبار آخرین اخبار