Navigation Navigation

محتوا محتوا

حواشی خواندنی محفل انس با قرآن شب گذشته در امامزاده جعفر یزد

هم اتاقی «حاج حسن دانش» در مکه، به مردم یزد چه گفت؟


شب گذشته و درششمین شب از تدفین حاجی سفرکرده دیارمان،محفل انس با قرآن درمسجد اعظم امامزاده جعفر یزد و با حضور بی نظیر مردم دارالعباده،اساتید و قاریان بین المللی کشورمان ازجمله استادحاج عباس سلیمی،استاد حاج احمد ابوالقاسمی،حاج مهدی عادلی،حاج مهدی شایق،حاج مسعود سیاح گرجی،حاج عباس هاشمی و مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشوربرگزار شد.

 یزدامــــــروز؛بک هفته ازخاکسپاری قاری ممتاز،محجوب و مردمی دیارمان می گذرد و با وجودبرگزاری مجالس متعدد یادبود برای «حاج حسن دانش»همچنان شاهد برگزاری متعدد مجالس ترحیم از طرف مردم و سازمان های مختلف برای این نخبه قرآنی دیارمان هستیم و نکته قابل تامل حضور پرشور و پرحرارت مردم در تمامی  مجالس حاج حسن است که ازعلاقه مردم به این خادم قرآن حکایت دارد.

شب گذشته و درششمین شب از تدفین حاجی سفرکرده دیارمان،محفل انس با قرآن درمسجد اعظم امامزاده جعفر یزد و با حضور بی نظیر مردم دارالعباده،اساتید و قاریان بین المللی کشورمان ازجمله استادحاج عباس سلیمی،استاد حاج احمد ابوالقاسمی،حاج مهدی عادلی،حاج مهدی شایق،حاج مسعود سیاح گرجی،حاج عباس هاشمی و مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشوربرگزار شد.

مراسم شب گذشته با حواشی جالبی همراه بود که خواندن آن خالی از لطف نیست؛

*ساعت19:00؛ سیل جمعیت به اندازه ای بود که جای سوزن انداختن نبود،پیروجوان در کنار هم و چفت در چفت نشسته بودند درمیان جمعیت جوانانی دیده می شدند که شاید از نظر ظاهر قرابتی با جوانان قرآنی نداشتند اما عشق و علاقه به «حاج حسن» آنان را به این محفل کشانده بود.

*علی رغم اینکه در محافل انس با قرآن متعدد در یزد شرکت داشته ام اما محفل شب گذشته از حال و هوای خاصی برخوردار بود که قابل وصف نیست.

*ساعت 19:15؛ پس ازاجرای هادی صلح‌جو، قاری ممتاز و مجری شبکه قرآن  که به عنوان مجری  در این مراسم حضور داشت اولین تلاوت توسط قاری بین المللی کشورمان عباس هاشمی انجام شد.

*ساعت19:45؛ پس از اجرای بخش دوم توسط مجری برنامه نوبت به قاری بین المللی و محبوب دیارمان  حاج مهدی شایق رسید تا دومین قاری دراین مراسم باشد.

*ساعت 20:00؛کلیپ تلاوت حاج حسن دانش در محضر رهبر عالیقدر انقلاب پخش شد.

*ساعت 20:15؛سومبن تلاوت قرآن کریم توسط حاج مهدی عادلی از قاریان ممتاز بین المللی کشورمان اجرا شد.

*ساعت 20:30؛استادعباس سلیمی از اساتید برجسته قرآنی کشور در خصوص ویژگی های اخلاقی «حاج حسن دانش» به ایراد سخن پرداخت.

*ساعت 20:45؛ نوبت به حاج مسعود سیاح گرجی از قاریان بین المللی کشور و هم اتاقی مرحومان «حاج حسن دانش» و «حاج محسن حسنی کارگر» رسید تا برخلاف معمول به جای تلاوت آیات نور، به بیان خاطرات خود از دو دوست سفر کرده اش بپردازد.

*سیاح گرجی در بخشی از سخنانش خطاب به مردم گفت: مردم خوب یزد، من خودم کریلا را به چشم دیدم و در میان پشته ای از انسان های بی گناه  چندین بار شهادتین را خواندم  و دیدم که بدن ها در زیردست و پای جمعیت له می شد.

* زمانی که سخن سیاح به اینجا رسید گریه امانش را برید و صدای گریه  بلند زن و مرد حاضر در مجلس در فضای مسجد اعظم پیچید.

*ساعت 21:00؛ گروه تواشیع قاریان قرآنی استان یزد متشکل از تمامی قاریان یزدی به اجرای تواشیع مبتکرانه بسیارزیبای خود پرداخت.

*ساعت 21:20؛ پخش کلیپ «حاجی عشق»  روایتی از زندگی «حاج حسن دانش» صدای ناله و شیون مردم یزد را درآورد و داغ دل آنان را در فراق این مهاجر الی الله تازه کرد. زن ومرد، بزرگ و کوچک همه با چشمانی اشکبار نظارگر صحنه هایی بودند که روزی آنان را به سر وجد آورده بود و افسوس که  زود دیر می شود.

*ساعت 21:30؛ حسن ختام برنامه، تلاوت استاد حاج احمد ابوالقاسمی از اساتید قرآنی کشور بود که شوری وصف ناشدنی به مجلس داد.

*ساعت 21:45؛ پس از تلاوت استاد ابوالقاسمی مردم به سمت وی رفته و با درآغوش کشیدن او اشک شوق و ماتم می ریختند.

و در پایان باید به خود ببالیم که در شهر و استانی زندگی می کنیم که از مردمانی چنین معتقد،با ایمان،ولایت مدار و قدرشناس برخوردار بوده و همواره در تربیت جوانانی مومن و افتخار آفرین پیشقدم بوده است.






آخرین اخبار آخرین اخبار