Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س):

ولایتمداری درس بزرگ حضرت معصومه (س) به دختران عصر حاضر


معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) گفت: توجه به شان و مقام حضرت تلنگری است به دختران عصر حاضر چرا که کاری که ایشان در پیروی از ولایت و ولایتمداری انجام دادن بسیار زیبا، به جا و خوب بود به طوری که برای همیشه در تاریخ ثبت شده است و این درس بزرگی برای بانوان و دختران ما است.

به گزارش یزدامروز، معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) در گفتگو با خبرنگار یزدبانو در خصوص مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: زیارتنامه حضرت معصومه (س) از لسان امام معصوم بیان شده است و این نشان دهنده مقام و منزلت بالای ایشان است و در این زیارتنامه آن کارهایی از جمله شفاعت مسلمین که این حضرت در قیامت می تواند برای امت اسلامی انجام دهد آورده شده است.

اقدس خاتم الحسینی با اشاره به متن زیارتانه ایشان اظهار داشت: شأن حضرت معصومه به قدری بالاست که امام معصوم برای بیان آن وارد جزئیات نمی شوند. در زیارتنامه ایشان آمده است که " شأن من شأن". یعنی عجب شأن و منزلتی، که این جمله نشان می دهد ذهن ما نمی تواند شأن ایشان را در شاکله خودش درک کند.

وی افزود: شأن و منزلت خانم فاطمه معصومه (س) در ابهام گفته شده است چرا که هر کسی به اندازه ظرفیت خود باید این شأن و منزلت را درک کند و هر چقدر از مقام و منزلت ایشان گفته شود همان گونه که در زیارتنامه ایشان نیز آمده است نمی توان آن گونه که باید و شایسته است منزلتشان گفته شود.

خاتم الحسینی اظهار داشت: حضرت معصومه (س) به عنوان یک دختر مجرد، جایگاه و منزلتشان در بین مردم به گونه ای بود که مردم و اصحاب برای دریافت پاسخ سوالات و مشکلاتشان به ایشان مراجعه می کردند. حتی بزرگان و صاحب نظران در عرصه دین، سیاست و اجتماع به سراغ ایشان می آمدند و سوالات خود را مطرح می کردند و از راه حل ها و پیشنهادات حضرت معصومه (س) بهره می بردند.

این استاد حوزه افزود: در زمان اسارات امام موسی کاظم (ع) در زندان، حضرت معصومه (س) سوالات مکتوب اصحاب را که می فرستادند را به صورت مکتوب پاسخ می دادند. امام کاظم (ع) زمانی که دست خط، پاسخ ها و طرز تفکر ایشان را در پاسخگویی به سوالات دیدند فرمودند: " فداها ابوها" یعنی مقام منزلت حضرت معصومه به حدی بالا بود که امام فدای حضرت معصومه (س) شود.

خاتم الحسینی اظهار داشت: معرفت و شناخت ایشان از مسائل روز به حدی بالا بود که امام رضا (ع) را به عنوان امام زمان خود پذیرفتند و زمانی که امام رضا (ع) به طوس آمدند وظیفه خود دانستند که برای معرفی شخصیت امام زمان خود همراه با تعدادی از اقوام خود مدینه را به قصد طوس ترک کنند.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار حضرت معصومه در زمان خود گفت: ایشان در آن زمان، وظیفه خود را شناختند و برای انجام آن قیام کردند و کار خود را انجام دادند نه مانند بسیاری که نیت انجام کار را دارند اما کاری نمی کنند.

خاتم الحسینی افزود: حرکتی که حضرت در عصر خود برای ولایتمداری انجام دادند نشان دهنده آن است که انسان نباید توقف کند و در هر شرایطی باید به وظیفه خود عمل کند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) تصریح کرد: توجه به شان و مقام حضرت تلنگری است به دختران عصر حاضر چرا که کاری که ایشان در پیروی از ولایت و ولایتمداری انجام دادن بسیار زیبا، به جا و خوب بود به طوری که برای همیشه در تاریخ ثبت شده است و این درس بزرگی برای بانوان و دختران ما است.

خاتم الحسینی با اشاره به نقش مهم حضرت معصومه در زمان خود اظهار داشت: متاسفانه بعضا در جامعه و حتی در خود دختران این طرز تفکر وجود دارد که دختران نباید حضور فعالی در جامعه و اجتماع داشته باشند و بعد از ازدواج باید این حضور صورت گیرد و در نتیجه آن تاثیرگذاری که دختران ما باید داشته باشند را دیر در خود باور می کنند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار