Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل محیط‌زیست استان یزد خبر داد

پروژه یزدِ یک نیازمند ارزیابی مجدد زیست‌محیطی


مدیرکل محیط‌زیست استان یزد گفت: پروژه یزدِ یک باید مجدداً ارزیابی زیست‌محیطی شود.

به گزارش یزدامروز، نیره پورملایی در دیدار جمعی از اعضای هیئت‌مدیره موسسه حامیان حیات پاک اشکذر مؤسسات و تشکل‌های مردمی را بازوی سازمان محیط‌زیست دانست و گفت: محیط‌زیست مسئله مرتبط به یک اداره و یک سازمان نیست و مسئله‌ی عمومی است که نیاز به حمایت همگانی دارد.

وی بابیان این‌که محور توسعه صنایع باید انسان باشد و سلامت انسان را به خط نیندازد، گفت: جای تعجب دارد که صنایع از نوع سنگین و پرآب خواه باوجود تنش آبی در استان یزد احداث‌شده است.

جلوگیری از احداث و توسعه صنایع در پهنه دشت یزد – اردکان

پورملایی بر جلوگیری از احداث و توسعه صنایع در پهنه دشت یزد – اردکان تأکید و بیان کرد: در مورد صنایع مستقر نیز پایش‌ها به‌صورت روزانه انجام می‌شود و تاکنون در مورد تخلفات صورت گرفته اقداماتی ازجمله الزام به رعایت استانداردها، تذکر و پلمپ برخی از واحدها صورت گرفته است.

مدیرکل محیط‌زیست استان یزد با اشاره به پروژه طرح فولاد یزد یک، تصریح کرد: این پروژه در سال ۸۸ مجوز گرفته ولی به مدت ۱۰ سال اقدامی انجام نداده است که با توجه به شرایط کنونی منطقه باید برای اجرا، این طرح ارزیابی زیست‌محیطی مجدد و مجوز آب منطقه‌ای را اخذ کند.

وی با تأکید بر نصب سامانه پایش آلایندگی در شهرستان اشکذر، شفاف‌سازی درزمینهٔ محیط‌زیست را از حقوق اساسی مردم دانست و تأکید کرد عوارض آلایندگی باید صرف محیط‌زیست منطقه شود.

پیگیری جدی برای راه‌اندازی نمایندگی اداره محیط‌زیست در شهرستان اشکذر

پورملایی از پیگیری جدی برای راه‌اندازی نمایندگی اداره محیط‌زیست در شهرستان اشکذر خبر داد و گفت: در صورت تأمین نیرو مشکلی برای راه‌اندازی این نمایندگی در شهرستان وجود ندارد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار