Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس سازمان محیط زیست استان یزد خبر داد

پلمپ 9 واحد صنعتی آلاینده در استان یزد در 9 ماه سال جاری


نیره پورملائی ظهر امروز در حاشیه کارگاه رسانه و محیط زیست از پلمپ 9 واحد صنعتی آلاینده در استان یزد در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ نیره پورملائی ظهر امروز در حاشیه کارگاه رسانه و محیط زیست که به مناسبت 29 دی ماه روز هوای پاک در محل اداره کل محیط زیست استان برگزار شد با بیان اینکه در بین صنایع استان صنعت کاشی و فولاد از آلاینده ترین صنایع استان به حساب می آیند گفت: در حال حاضر در استان یزد 3500 واحد تولیدی صنعتی وجود دارد که از این تعداد 78 واحد تولید کاشی و سرامیک و 27 واحد نیز فولادی هستند که 80 درصد واحدهای کاشی یعنی 62 واحد و 86 درصد واحدهای فولادی یعنی 23 واحد در محور دشت اردکان قرار دارند.

رئیس سازمان محیط زیست استان یزد افزود: در سال گذشته 2801 شرکت صنعتی مورد پایش سازمان قرار گرفته  که از این تعداد 427 واحد اخطار دریافت کرده و 6 واحد نیز پلمپ شده اند.

کاهش 90 درصدی آلایندگی صنایع فولادی استان یزد

پورملائی با اشاره به افزایش آلایندگی شرکت های صنعتی در سال جاری اظهار داشت:  در 9 ماه سال جاری 3795مورد پایش از صنایع استان صورت گرفته که منجر به صدور 483 اخطار و پلمپ 9 واحد شده است.

وی در پایان با بیان این مطلب که خوشبختانه با همراهی و همکاری صنایع فولادی 90 درصد آلودگی این صنایع برطرف شده است گفت: شرکت فولاد یزد نیز با نصب سیستم جدید تا آخر سال میزان آلایندگی خود را به مراتب کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار