Navigation Navigation

محتوا محتوا

نائب رئیس اتحادیه درودگران یزد خبر داد

کاهش 60درصدی قدرت خرید یزدی ها


نائب رئیس اتحادیه درودگران یزد گفت: اکنون 130 واحد در یزد پروانه فروشندگی مبل را دارند و تقریبا 40 واحد نیز به رویه کوبی، تعمیر و سازندگی مبل مشغول هستند.

سید رضا دهقان درگفتگو با خبرنگار یزدامروز، در خصوص وضعیت تولید و فروش مبل در یزد گفت: اکنون 130 واحد در یزد پروانه فروشندگی مبل را دارند و تقریبا 40 واحد نیز به رویه کوبی، تعمیر و سازندگی مبل مشغول هستند و تعدادی واحد نیز با پروانه دریافتی از اتحادیه صنایع چوب که در زمینه‌های مختلف نجاری و ... است به فعالیت در این زمینه مشغول هستند.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای فروشندگی مبل در یزد بیشتر از تولید و ساخت آن است، افزود: تعدادی واحد بدون مجوز فعالیت نیز در یزد شناسایی شده که برخورد لازم با آنها در خصوص دریافت مجوز صورت گرفته است و به دلیل فعال بودن تعداد زیادی واحدها در این زمینه تعدادی واحد بدون مجوز نیز هنوز شناسایی نشده‌اند.

***کیفیت بالای تولیدات مبل یزد به دلیل درجه رطوبت پایین

نائب رئیس اتحادیه درودگران یزد با اشاره به کیفیت ساخت مبل در یزد عنوان کرد: از آنجا که یزد شهری است که درجه رطوبت بسیار پایینی دارد فعالیت در زمینه ساخت مبل و کلا صنایع چوب در آن موفقیت آمیز است و وسیله‌ای که ساخته می‌شود دچار درز یا ترک خوردگی نمی‌شود و از این جهت تولیدات مبل یزد از بهترین تولیدات هستند.

دهقان افزود: کیفیت در مبل به کیفیت جنس و چوب به کار رفته در آن، کیفیت ساخت، پارچه برمی‌گردد با این حال کار با چوب یک کار تخصصی و فنی هست افرادی که بیشتر تجربه کاری داشته باشند و علاقه بیشتری به این کار داشته باشند سعی می‌کنند با روش‌های مختلف کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند و تولیدات بهتری را عرضه کنند.

***کاهش 60 درصد قدرت یزدی‌ها در خرید مبل

وی با اشاره به کسادی بازار مبل در یزد گفت: شرایط اقتصادی و گرانی‌ها در یزد موجب شده که قدرت مردم در خرید مبل بیش از 60 درصد کاهش یابد، مردم قبلا زمانی که مبلی خراب می‌شد و مشکلی برای آن پیش می‌آمد آن را دور می‌انداختند و مجددا اقدام به خرید مبل می‌کردند اما اکنون مردم همان مبل را تعمیر می‌کنند و مجددا استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های درودگران کشور با بیان اینکه قیمت چوب نسبت به سال گذشته بیش از 2.5 برابر شده است، عنوان کرد: گرانی‌ها بر تولید و فروش مبل هم تاثیر گذاشته و از آنجا که مبل یک کالای تزئینی محسوب می‌شود، بالا رفتن قیمت چوب که از خارج تامین می‌شود، بالا رفتن قیمت پارچه، دستمزد کارگر و ...  بر تولید و فروش مبل در یزد تاثیر گذاشته و به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی موجب تعطیلی تعدادی از واحدها در یزد شده است.

***راه‌اندازی شهرک ساخت مبل در یزد در آینده‌ای نزدیک

دهقان گفت: از طرفی به دلیل کمبود چوب و مشکلی که در تامین آن وجود دارد بخشی از مبل‌هایی که در یزد وجود دارد از شهرهایی چون تهران، قم، همدان و ... هست که در بازار عرضه می‌شود با این حال مبل‌های ساخته شده در یزد به دلیل آب و هوای آن، بسیار کیفیت خوبی دارند.

وی از ساخت شهرک مبل در آینده نزدیک در یزد خبر داد و گفت: امید داریم که به زودی شهرک ساخت مبل در یزد راه اندازی کنیم و با ساماندهی واحدهای تولید مبل، بتوانیم تولیدات یزد را به شهرهایی جنوبی کشور از جمله زاهدان، بندرعباس، کرمان و ... صادر کنیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار